51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت یخ زدن یخچال هیمالیا

به اشتراک بذارید

علت یخ زدن یخچال هیمالیا

علت یخ زدن یخچال هیمالیا، مهمترین علت می تواند بسته نشدن کامل درب کابین یا گرفتگی در قسمت فاضلاب اشاره کرد. نمایندگی یخچال هیمالیا در کرج، با بهترین و مجرب ترین تکنسین همیشه در خدمت شما عزیزان هستند.

علت یخ زدن یخچال هیمالیا

چند نکته برای جلوگیری از یخ زدن یخچال هیمالیا

هر چند عوامل زیادی می تواند باعث بروز این مشکل در یخچال شما شود، اما با رعایت کردن بعضی نکات می توان تا حدودی از این مشکل جلوگیری کرد. در ادامه این مقاله به چند نکته در مورد پیشگیری از یخ زدن کابین یخچال اشاره خواهیم کرد:

  • یکی از بارز ترین علت باز نگه داشتن بی مورد درب یخچال است. سعی کنید، به محض انجام دادن کار درب کابین را سریع ببندید تا هوای گرم وارد آن نشود و داخل یخچال یخ نزند.
  • مواد غذایی داخل کابین یخچال هم بسیار مهم است. سعی کنید به خاطر اینکه گردش هوا در داخل کابین به خوبی انجام بگیرد حجم مواد غذایی را کم کنید.
  • درب یخچال دارای یک نوار است، همیشه آن را چک کنید که پوسیده یا خراب نشده باشد.
  • زمانی دیدید که داخل یخچال یخ زده است آن را از برق جدا کرده تا یخ ها درون کابین به خوبی آب شود. هیچ گا نگذارید یخ داخل کابین زیاد شود.
  • اگر مسافرتی جایی در پیش دارید و به مدت زیادی خانه نیستید، سعی کنید مواد غذایی فاسد شدنی را از یخچال بیرون برده و یخچال خود را از برق بکشید.
  • بعد از آب شدن یخ ها در کابین، کاملا با یک دستمال نخی مناسب و تمیز داخل آن را خشک کنید.
  • سعی کنید غذای گرم داخل یخچال خود نگذارید.
  • نمک یک ماده خوب برای یخ نزدن یخچال می باشد.

علت یخ زدن یخچال هیمالیا

علت یخ زدن یخچال های بدون برفک چیست؟

برفک زدن بیشتر مربوط به یخچال های قدیم بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در لوازم خانگی این مشکل به طور کلی حل شده است. اما در بعضی مواقع باز هم داخل کابین یخ می زند، علت می تواند جاهای مرطوب، قرار گرفتن یخچال کنار اجاق گازیا سماور، پوسیده شدن لاستیک دور درب یخچال و یا قرار گرفتن یخچال کنار پنجره در جاهای مرطوب که هوای آنجا شرجی است. اگر این موارد را نداشتید حتما مشکل از ترموستات یخچال می باشد.

علل های یخ زدن یخچال هیمالیا

  • همان طور که در بالا اشاره کردیم، مهمترین علل وارد شدن هوای گرم و مرطوب به داخل کابین یخچال می باشد.
  • خراب شدن دمپر ورودی هوا: در بعضی از مواقع خراب شدن یکی از قطعات یخچال باعث بروز این مشکل خواهد شد. اگر در دمپر مشکلی به وجود آید، تعادل دما داخل یخچال به هم می خورد که همین امر باعث برفک می شود.
  • نقص در برد اصلی: با توجه به اینکه برد یخچال مانند مغز عمل می کند، پس هرگونه مشکل یا نقص در آن باعث بروز اساسی در یخچال خواهد شد. اگر برد دچار مشکل شود تنظیمات یخچال به هم خورده و باعث بروز یخ داخل کابین خواهد شد.
  • خراب شدن ترموستات: این قطعه خیلی مهم، به طور مستقیم در بخش الکترونیکی نقش تنظیم دمای سیستم را بر عهده دارد. این قطعه کار انتقال ولتاژ به کمپرسور هم بر عهده دارد.
  • اشکال در برد کنترل دما یخچال هیمالیا: اگر این قطعه در یخچال دچار خرابی شود، چون وظیفه آن کنترل دما برای کمپرسور و فن خنک کننده است. دچار مشکل شود باعث یخ زدن یخچال خواهد شد. یکی از نشان های خرابی این دستگاه یخ زدن میوه و سبزیجات در قسمت جا میوه ای می باشد.

علت یخ زدن یخچال هیمالیا

کلام آخر: کاربران عزیز ما در این مقاله شما را تا حدودی از یخ زدن یخچال آشنا کردیم. اما سعی کنید هر اشکالی در این لوازم برقی پر مصرف پیش آمد با نمایندگی های کار بلد تماس گرفته تا در اسرع وقت به مشکل شما رسیدگی کنند.

برای علت آب دادن یخچال امرسان کلیک کنید

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =