51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

دلیل آب دادن یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

دلیل آب دادن یخچال الکترواستیل

دلیل آب دادن یخچال الکترواستیل، مهمترین علتی که می توان به آن اشاره کرد، انسداد خطوط لوله های داخل یخچال است. وقتی این لوله ها، براثر رسوبات بسته می شوند. چرخه آب به خوبی در لوله ها جریان پیدا نخواهد کرد، در نتیجه باعث می شود یخچال آب دهد.

دلیل آب دادن یخچال الکترواستیل

چرا یخچال الکترواستیل آب می دهد

بیشتر موارد تعمیری بی خطر را می توانید، از طریقه دفترچه راهنما بررسی کرد. باید به این نکته توجه داشته باشید، آب دادن یخچال چه در قسمت پشت یخچال چه جلوی آن، به خاطر حساس بودن این وسیله برقی بهتر است، با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس گرفته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. در ادامه این مقاله به چند علت آب دادن یخچال الکترواستیل می پردازیم:

  • خرابی در لاستیک درب یخچال الکترواستیل: یکی از علت هایی که خیلی از افراد به آن توجه نمی کنند، خرابی درب یخچال است. اگر لاستیک درب یخچال، به هر دلیلی دچار مشکل شده باشد، یعنی از درز آن هوا وارد یخچال شود، هوای محیط کابین گرم ودچار رطوبت زیادی خواهد شد. در قسمت سینی تخلیه، آب های اضافی از گرما و رطوبت ایجاد می شود. همین امر باعث می شود در زیر یخچال آب جمع شود.
  • تراز نبودن یخچال الکترواستیل: به این خاطر می گویند که اگر تراز نبودن یخچال باعث نشتی آب می شود، چون وقتی یخچال خوب تراز نباشد، درب دستگاه به درستی بسته نمی شود، درانتها هوای گرم وارد کابین دستگاه شده و یخچال آب می دهد.
  • انسداد شلنگ تخلیه یخچال الکترواستیل: در کل یخچال هایی که بدون برفک هستند، به خاطر اینکه برفک تولید نکنند، چرخه یخ زدایی دارند، حالا برفک هایی که روی سیم های اواپراتور تشکیل می شود، را از بین می برند. در این حالت، برفک های آب شده همراه با ذراتی به شیلنک تخلیه انتقال داده می شود، در نهایت یخچال دچار نشتی آب می شود.
  • برفک روی اواپراتور: زمانی که اواپراتور برفک بزند و این برفک ها یخ زده شوند، همین تجمع یخ باعث می شود یخچال به خوبی کار نکند. پس دراین حالت هوا از فن عبور نمی کند و داخل دستگاه سرمای کافی را نخواهد داشت و یخچال نشتی خواهد داد.
  • سینی تخلیه دچار نقص شود: این قطعه که در قسمت زیر یخچال قرار گرفته است، زمانی که آب ها ذوب می شوند دراین سینی جمع شده وموقع یخ زدایی یخچال، آب ها با گرمای کمپرسور بخار می شود. حالا اگر، سینی تخلیه دچار مشکل شود باعث نشتی آب خواهد شد.

دلیل آب دادن یخچال الکترواستیل

آیا خرابی یخساز علت آب دادن یخچال است؟

با توجه به اینکه، یخسازبه لوله های آب متصل است، در بعضی مواقع ممکن است، این اتصالات شل یا به مرور زمان فرسوده شود که همین موضوع باعث نشتی آب در یخچال خواهد شد. زمانی که در جلوی یخچال به نشتی آب  برخورد کردید، مشکل ازیخساز یخچال خواهد بود. برای حل آن باید لوله های فرسوده تعویض شود.

چه زمانی نشتی آب در قسمت پشت یخچال رخ می دهد

معمولا وقتی شیرآب ورودی خراب شده باشد، آب از پشت یخچال نشتی می دهد. برای اطمینان باید شیر آب ورودی را مورد بررسی قرار داد. برای این کاراول باید یخچال را از برق بکشید بعد لوله ورودی را چک کنید.

ایا فیلتر یخچال موجب نشتی آب می شود

در کل هر چیزی که مربوط به لوله های آب باشد، می تواند در نشتی آب یخچال دخیل باشد. فیلتر یخچال هم باید به لوله آب متصل شود. اگر شیلنگ فیلتر در اثر رسوبات آب، ممکن است دچار گرفتگی شود، که در این صورت باید، فیلتر آب یخچال تعویض شود. البته در بعضی مواقع، شیلنگ فیلتر دچار فرسودگی یا ترک شود که باید آن را تعویض کرد.

دلیل آب دادن یخچال الکترواستیل

حرف آخر: کاربر گرامی، گاهی اوقات ممکن است، موارد خیلی پیش پا افتاده باعث بروز مشکل در یخچال شما می شود. که اگر به موقع نسبت به خرابی آن اقدام نکنید، یخچال شما دچار آسیب جدی خواهد شد.

برای علت کار نکردن موتور یخچال های امرسان کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 14 =