51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت یخ زدن اواپراتور یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت یخ زدن اواپراتور یخچال الکترواستیل

علت یخ زدن اواپراتور یخچال الکترواستیل، مهمترین علتی که می توان به آن اشاره کرد، باز نگه داشتن درب یخچال و همچنین کثیف شدن لوله های کندانسور است. نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، بهترین و یکی از با سابقه ترین در حوزه تعمیر یخچال می باشند.

علت یخ زدن اواپراتور یخچال الکترواستیل

چه چیزهای باعث یخ زدن اواپراتور یخچال می شود؟

  • نشتی گاز مبرد: هرگونه سوراخ یا ترک بر روی این لوله ها صورت بگیرد، باعث می شود که گاز مبرد در این لوله ها خارج و نتیجه آن برفک در یخچال می باشد.

چگونه نشتی گاز را بررسی کنیم؟

اگر بخواهیم از نشتی گاز اطمینان پیدا کنیم، باید یخچال را از برق کشیده تا دستگاه خاموش شود، وقتی برفک در لوله ها آب شد حالا با کمک یک نشت یاب گاز، سطح این لوله ها را چک کرده اگر نشتی ایجاد شده بود، محل مورد نظر را پیدا و در اسرع وقت آن را تعمیر کنید. به این نکته توجه داشته باشید، که بعد نشتی گاز یخچال را شارژ کنید بعد دستگاه را به برق بزنید.

علت یخ زدن اواپراتور یخچال الکترواستیل

  • تنظیم نبودن دمای یخچال الکترواستیل: جالب است بدانید که تنظیمات دما باید با توجه به فصول سال متغیر باشد. به این منظور که در فصل بهار و تابستان که دمای هوا بالا است، در یخچال باید دمای داخل کاهش یابد. حالا در فصل پاییز و زمستان که دمای محیط پایین است، باید دمای یخچال را افزایش دهید. با این کار لوله های اواپراتور دچار یخ زدگی نخواهد شد.
  • وقتی ترموستات تنظیم نباشد: با توجه به اینکه ترموستات وظیفه تعیین دمای داخل یخچال و گزارش آن به برد الکترونیکی را دارد. زمانی که ترموستات دچار مشکل می شود، باعث یخ زدن بعضی از قطعات یخچال مثل اواپراتور خواهد شد. برای اینکه به ترموسات دسترسی پیدا کرده تا بتوانیم آن را تعمیر کنیم، باید یخچال را خاموش وبعد با استفاده از ابزار مخصوص، پوشش پشتی دستگاه را بر می داریم. بعد با دقت قطعات داخل ترموستات را چک کرده و هرگونه مشکلی که داشت آن را بر طرف کنید.
  • اختلال در عملکرد سیستم دیفراست: نقش اصلی دیفراست در یخچال ها آب کردن یخ و برفک است. حالا به هر نحوی این سیستم دچار مشکل شود، یا قطعات دیفراست مثل هیتر، المنت و تایمر خراب شده باشد، در این مواقع لوله های اواپراتور یخ خواهد زد. بهترین راه حل تماس با تکنسین و تعمیر این سیستم است.
  • کثیف شدن لوله های کندانسور: وقتی این لوله ها بر اثر گرد و غبار یا هر گونه آلودگی، کثیف شوند از تشکیل گاز به مایع جلوگیری کرده و در نتیجه باعث یخ زدن اواپراتور یخچال می شود. برای حل این مشکل باید، این لوله ها را تمیز کرده و آن را از هرگونه کثیفی پاک کرد.
  • باز ماندن درب یخچال به مدت زیاد: در بعضی مواقع پیش آمده درب یخچال به مدت زیادی باز مانده باشد. در این حالت هوای داخل یخچال گرم شده و موتور به اجبار باید مدام کار کند تا کابین یخچال را خنک نگه دارد. همین امر باعث یخ زدن اواپراتور می شود، برای حل این مشکل بهتر است درب یخچال را به مدت 12 تا 24 ساعت بسته نگه دارید.

علت یخ زدن اواپراتور یخچال الکترواستیل

  • نکته و سخن آخر: کار بر گرامی ما در این مقاله به طور کلی در مورد، علل های یخ زدن اواپراتور صحبت کردیم، اما توجه داشته باشید، با توجه به اینکه یخچال یک از لوازم خانگی های گران است، تا زمانی که مشکل آن را پیدا نکردید، خودتان اقدام به درست کردن نکنید و حتما با نمایندگی در تماس باشید.

برای علت گرم شدن داخل یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 18 =