51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت گرم شدن داخل یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت گرم شدن داخل یخچال الکترواستیل

علت گرم شدن داخل یخچال الکترواستیل، یکی از علل های اصلی می توان به پر بودن بیش از حد یخچال و محل قرار گرفتن دستگاه در جای نامناسب اشاره کرد. تماس با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج این تضمین را به شما عزیزان در حوزه تعمیر یخچال می دهد.

علت گرم شدن داخل یخچال الکترواستیل

به چه علت هایی داخل یخچال الکترواستیل گرم می شود؟

  • قرار گرفتن یخچال در جای نامناسب: منظوراز جای نامناسب این است، دستگاه در جای خیلی گرم و یا مرطوب قرار بگیرد، مثلا کنار اجاق گاز یا کنار سینگ ظرفشویی و همین طور نزدیک بودن دستگاه به دیوار یا کابینت باعث گرم شدن داخل یخچال خواهد شد. برای اینکه دستگاه دچار این مشکل نشود، یخچال خود را به دور از گرما و رطوبت و همچنین فاصله بین یخچال و دیوار که بین 3 الی 5 سانتی متر است را رعایت کنید.
  • پر بودن بیش از حد یخچال: زمانی که داخل یخچال خود را، بیش از اندازه پر از مواد غذایی می کنید، در این حالت گردش هوا به سختی صورت می گیرد، موتور دستگاه باید مدام کار کند تا مواد غذایی را خنک نگه دارد. اگر گردش هوا به خوبی رخ ندهد، باعث فاسد شدن مواد غذایی و گرم شدن داخل کابین یخچال خواهد شد. برای حل این مشکل تا حد ممکن طبقات یخچال را کم کنید.
  • قرار دادن مواد غذایی گرم داخل یخچال: هیچ زمانی مواد غذایی که داغ یا گرم است را داخل یخچال قرار ندهید. به علت داغ بودن و همچنین رطوبت ناشی از مواد غذایی، داخل یخچال گرم شده وممکن است یخچال دچار برفک شود. بهترین زمان برای قرار دادن مواد غذایی گرم در یخچال، یک الی دو ساعت بعد درست شدن آن می باشد.
  • نشتی گاز در یخچال: اگر لوله ها به هر نحوی دچار ضربه یا ترکی شود، نشتی گاز در یخچال ایجاد می شود. در چنین حالتی با کاهش سرما و گرم شدن دمای یخچال روبه رو خواهیم شد. برای حل این مشکل شارژ مجدد یخچال است.
  • خرابی در فن یخچال: همان طور که می دانیم، فن یخچال کار گردش هوای خنک را بر عهده دارد. اگر چه این فن دچار مشکل شود، گردش هوا به خوبی در یخچال ایجاد نخواهد شد. در این صورت هرچه سریع تر به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

علت گرم شدن داخل یخچال الکترواستیل

  • کثیف بودن کندانسور یخچال الکترواستیل: یکی دیگر ازعلل های گرم شدن داخل یخچال تمیزنبودن کندانسور دستگاه است. کندانسور یخچال کار خنک کننده و همچنین سرد سازی را برعهده دارد. اگر این لوله ها کثیف شده باشند، به خوبی قادر نخواهند بود هوا را انتقال دهند. برای حل این مشکل باید، هر 6 ماه یک بار یخچال را از برق خارج و پنل پشتی را را باز کرده و به کمک جاروبرقی آن را تمیز کنید.
  • شل شدن لاستیک درب یخچال: خراب شدن لاستیک درب یخچال، معمولا به علت بازو بسته شدن زیاد ایجاد می شود. وقتی لاستیک درب یخچال شل شده باشد هوای گرم وارد دستگاه می شود. برای حل این مشکل لاستیک درب یخچال را محکم کنید تا از ورود هوای گرم به داخل یخچال جلوگیری شود.
  • نقص در موتور یخچال: به علت اینکه موتور یخچال، کار پمپاژ گاز مبرد به محیط را بر عهده دارد تا دمای یخچال پایین بماند، حالا اگرعیبی در کمپرسور صورت بگیرد، باعث می شود داخل یخچال گرم شود. برای راه حل آن باید تعویض یا تعمیر شود.
  • ترموستات دچار ایراد شود: کارترموستات، اندازه گیری دمای محیط است. حالا اگر این ترموستات دچار آسیب شود، در تشخیص دما دچار اشتباه خواهد شد. این مشکل باعث شده که داخل یخچال گرم شود. در چنین حالتی باید ترموستات توسط یک تکنسین ماهر بررسی شود.

علت گرم شدن داخل یخچال الکترواستیل

نکته: با رعایت کردن نکاتی که در این مقاله گفته شد، می توانید طول عمر یخچال خود را افزایش دهید و همچنین با رعایت  کردن در مصرف انرژی هم صرفه جویی می شود.

برای علت خرابی فن یخچال الکترواستیل کلیک کنید

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 2 =