51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

دلیل یخ زدن کشوی آخر فریزر الکترواستیل

به اشتراک بذارید

دلیل یخ زدن کشوی آخر فریزر الکترواستیل

دلیل یخ زدن کشوی آخر فریزر الکترواستیل، این مشکل می تواند علت های زیادی داشته باشد، اما مهمترین آن ها گرفتگی فاضلاب فریزر می باشد.

یکی از بهترین و آسان ترین راه های حل مشکلات یخچال شما، تماس با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج است.

دلیل یخ زدن کشوی آخر فریزر الکترواستیل

مشکل یخ زدگی کشوی فریزر الکترواستیل

با توجا به اینکه فریزر یکی از اساسی ترین لوازم هر آشپزخانه می باشد، هرگونه مشکل یا خرابی در آن باعث نگرانی می شود. در فریزر الکترواستیل گاهی ممکن است، کشوی آخر آن طوری دچار یخ زدگی شود که به سختی بتوانید درب کشو را باز کنید. که در این حالت برای حل این مشکل، باید مورد بررسی قرار گرفت.

علل های یخ زدن کشوی فریزر

همان طور که اشاره کردیم، یخ زدگی می تواند علل های زیادی را در بر داشته باشد. حتی این مشکل در در ادامه این مقاله با آن ها آشنا خواهیم شد:

  • کیپ شدن لوله های پشت یخچال: امروزه در یخچال ها سیستمی به نام نفراست تعبیه شده است که از برفک زدن در یخچال و فریزر جلوگیری می کند. آب هایی که ذوب می شود به سمت لوله ها می رود، حالا اگر در این لوله ها کیپ یا گرفتگی ایجاد شود، آب ها در آنجا تجمع و یخ می زنند. در این صورت باید هرچه سریع تر آب های تجمع شده را خارج کنید.
  • تنظیم نشدن دمای فریزر: یکی دیگر از علل های یخ زدگی می توان به پایین بودن درجه دما در فریزر اشاره کرد. اگر این دما به حد استاندارد نباشد، مواد غذایی و هرچه در کشوی آخر فریزر باشد یخ زده می شود.
  • خراب شدن یا دفرمگی لاستیک درب فریزر: خراب شدن این واشر همیشه باعث مشکلاتی چون وارد شدن هوای گرم به داخل فریزر می باشد. اگر درب فریزر به خوبی بسته نشود سرمای فریزر خارج و همین امر باعث یخ زدگی در کشو می شود.
  • انسداد لوله های فاضلاب فریزر: زمانی یخ زدگی در کشوی آخر فریزر خود مشاهده کردید، این نشانگر گرفتگی یا انسداد در لوله های فاضلاب فریزر می باشد. این گرفتگی بر اثر گرد و غبار یا آلودگی های محیط باشد.

دلیل یخ زدن کشوی آخر فریزر الکترواستیل

رفع گرفتگی لوله ناودان یخچال: وظیفه اصلی این لوله ها، تخلیه آب های ذوب شده در یخچال های نفراست می باشد. این یخچال ها هر 6 الی 48 ساعت عمل برفک زدایی را انجام می دهند. در این حالت برف های حاصل را به خوبی ذوب و از طریق این لوله ها خارج می شود. اگر در این لوله ها گرفتگی ایجاد شود، آب از لوله ناودان بالا می زند. که حتما باید برای رفع این مشکل با تکنسین هماهنگی لازم را داشته باشید.

راه کارهای جلوگیری از یخ زدن

برای اینکه به این مشکل برنخوریم بهتر است مراحل زیر را انجام دهیم:

  • هر چند ماه یک بار لوله های پشت یخچال خود را چک کرده و در صورت نیاز آن ها را تمیز کنید.
  • همیشه سعی کنید داخل یخچال و فریزر خود را با یک دستمال حوله ای تمیز و اگر آب یا نم دارد را خشک کنید.
  • لوله های ناودان و فاضلاب خیلی در عمل کرد یخچال مهم هستند. همیشه این لوله ها را چک و نسبت به گرفتگی آن ها اقدام کنید.
  • هنگام که می خواهید یخ یا همان برفک فریزر را تمیز کنید، حتما یخچال خود را از برق خارج کنید.

دلیل یخ زدن کشوی آخر فریزر الکترواستیل

نتیجه گیری: کاربر گرامی، در این مقاله تا حدودی با مشکلات و علت های یخ زدگی کشو فریزر آشنا شده ایم. حالا اگر مراحل فوق را پیش بردید ولی باز هم این مشکل حل نشد، بهترین را تماس با نمایندگی تعمیر یخچال الکترواستیل در کرج است.

 برای دمای مناسب یخچال الکترواستیل در زمستان اینجا کلیک کنید

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سیزده =