51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چرا باید یخچال سرویس شود

به اشتراک بذارید

چرا باید یخچال سرویس شود

چرا باید یخچال سرویس شود، همان طور که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است، پس اگر دستگاه خود را هر یک سال یک بار سرویس کنید، این وسیله مهم برقی کمتر دچار خرابی می شود.

اگر هرگونه مشکل یا خرابی در دستگاه خود مشاهده کردید، کافی است با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس بگیرید.

چرا باید یخچال سرویس شود

 

 سرویس کردن یخچال چیست؟

وقتی اسم سرویس به گوشمان می رسد، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می کند، خراب شدن یخچال و تعویض کردن قطعات آن است. اما همیشه اینگونه نیست سرویس کردن دستگاه به منظور جلوگیری از خراب شدن آن است. وقتی دستگاه شما توسط یک تکنسین کار مورد بررسی قرار بگیرد، اگر با مشکلی در یخچال شما رو به رو شود بلافاصله آن را رفع خواهد کرد. در این حالت شما دچار هزینه های اضافه نخواهید شد.

سرویس کردن یخچال چه مزایایی دارد؟

همان طور که هر فردی برای حفظ سلامتی خود سالی یک بار تست سلامت می دهد. یخچال هم برای اینکه طول عمر مفید تر و بیشتری داشته باشد نیاز به مراقبت دارد. از مهمترین مزایای این کار می توان به:

  • با این کار یخچال شما، بازدهی بیشتری خواهد داشت.
  • با سرویس کردن، یخچال شما طول عمر مفیدتری خواهد داشت.
  • شاهد کاهش مصرف برق هم می توان باشید.
  • اگر دستگاه سر وقت سرویس شود، آمپر موتور هم به خوبی تنظیم می شود.
  • از همه مهمتر، پیشگیری از خراب شدن یخچال

مراحل سرویس کردن یخچال چگونه است؟

برای اینکه از سرویس یخچال خود اطمینان کامل داشته باشید، بهترین کار دانستن مراحل آن است. در این مقاله مراحل سرویس یخچال را با هم مورد بررسی قرار می دهیم:

  1. اولین مرحله تمیز کردن کامل کابین دستگاه: یعنی هر شش ماه یک بار یخچال را از برق خارج کرده و تمامی کشو و طبقات آن را شسته وکاملا خشک کرده، همچنین داخل خود دستگاه هم با یک پارچه نمناک تمیز کنید. وقتی دستگاه شما کاملا خشک شد وسایل ها را داخل آن گذاشته و به برق بزنید.
  2. چک کردن فیلتر آب: در یخچال های امروزه که آب سرد کن دارند، از دو فیلتر برای جلوگیری از بو و مزه و همچنین گرفتن سختی آب می باشد. این قطعه معمولا هر 6 ماه یک بار باید تعویض شود.
  3. بررسی کردن کندانسور: یکی از قطعات دیگر یخچال که حتما باید سرویس شود، لوله های کندانسور که در پشت یخچال برای خنک نگه داشتن دستگاه قرار گرفته است. این لوله ها بهتر است هر 6 ماه یک بار تمیز شود.
  4. بررسی کردن قسمت سرمایشی یخچال: همیشه مواد غذایی درون کابین یخچال خود را چک کنید، که این مواد نه گرم شده باشد نه یخ زده باشد.
  5. چک کردن صفحه نمایشگر و درجه دما: در هنگام سرویس سالیانه از این جز یخچال غافل نشوید. با توجه به اینکه درجه دما در عملکرد یخچال خیلی مهم است، پس حتما توسط تکنسین بررسی شود.
  6. چک کردن لاستیک دور درب یخچال: این قطعه به ظاهر بی ارزش اگر از فرم بیوفتند یعنی خراب شود، هوای گرم به راحتی وارد کابین شده و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. پس اگر دفرمگی در این واشر مشاهده شده تعویض کنید.
  7. ریگلاژ کردن درب یخچال: یکی دیگر از اجزای یخچال که باید حتما سرویس شود، لولای درب یخچال است. به دلیل باز و بسته شدن زیاد ممکن است، در زمان این درب حالت شلی به خود بگیرد. که حتما باید توسط تکنسین ریگلاژ شود.
  8. تعویض کردن بوگیر یخچال: همان طور که از اسمش پیدا است، برای گرفتن بوی نامطبوع در یخچال گذاشته می شود. بهتر است هر چند ماه یک بار این بو گیر در یخچال عوض شود.

چرا باید یخچال سرویس شود

سخن آخر: کاربر گرامی، با توجه به فواید و مزایای به موقع سرویس کردن یخچال هرگز از آن غافل نشوید.

برای نحوه درست استفاده کردن یخچال الکترواستیل اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 13 =