51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت خرابی فن یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت خرابی فن یخچال الکترواستیل

علت خرابی فن یخچال الکترواستیل، می تواند به خاطر علت های زیادی از قبیل از کار افتادن برد الکترونیکی، خرابی ترموستات و همچنین نشتی در گاز مبرد می باشد. نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، تضمین مطمئنی برای تعمیر یخچال شما است.

علت خرابی فن یخچال الکترواستیل

اگر فن یخچال الکترواستیل خراب باشد چه می شود

از آنجا که فن یکی از مهمترین قسمت های یخچال به شمار می آید، پس خراب شدن آن باعث نگرانی افراد خواهد شد. اگر فن یخچال دچار مشکل شود، باعث می شود هوای داخل کابین گرم شود در نتیجه باعث فاسد شدن مواد غذایی داخل یخچال می شود.

انواع  فن یخچال الکترواستیل

یخچال ها دارای چند فن می باشند، هر کدام از آن ها دارای وظایفی هستند، که در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم:

  • فن داخلی یخچال: این فن در بدنه یخچال واقع شده است. که وظیفه آن به گردش در آوردن هوای خنک در یخچال و همچنین باعث یکسان شدن دمای کل کابین می شود.
  • فن کمپرسوریخچال: این فن در پشت یخچال و نزدیک کف آن قرار گرفته است. کار این فن، خنک کردن کمپرسور می باشد. فن کمپرسور باعث گردش هوا بین سیم پی های کمپرسور می شود و دمای یخچال را متعادل می کند.
  • فن کندانسوریخچال: این فن در بعضی از یخچال ها وجود ندارد. اما اکثر یخچال ها ی امروزی این فن را دارند. از وظیفه اصلی این فن، خنک کردن کویل های کندانسور پشت کابین می باشد.
  • فن اوپراتور یخچال: این فن مخصوص داخل فریزر است، اما در بعضی از مدل ها، دو اواپراتور وجود دارد، یعنی هم داخل یخچال هم داخل فریزر است. وظیفه این فن انتقال سرما درون فریزر است.

علت خرابی فن یخچال الکترواستیل

علت های خرابی فن یخچال الکترواستیل

  1. مسدود شدن فن ها: فن یخچال مداوم در حال چرخیدن و خنک کردن داخل یخچال است. اگر در یخچال مواد غذایی زیادی وجود داشته باشد، بار یخچال سنگین می شود. در این حالت فن یخچال باید مداوم کار کند و باعث مسدود شدن فن و گرفتگی آن می شود.
  2. خراب شدن موتور فن: یکی از بارز ترین علل های خرابی فن، مشکل در موتور یخچال می باشد. وظیفه موتور فن، به حرکت در آوردن پره های فن است. ممکن است، این موتور براثر ضربه یا به مرور زمان دچار خرابی یا آسیب شود.
  3. اختلال درعملکرد ترموستات: در یخچال وظیفه کنترل دما را دارد. زمانی که ترموستات سالم باشد، فن هم به خوبی کار می کند. اما اگر مشکلی برای ترموستات پیش بیاید و نتواند دما را به درستی تشخیص بدهد، فن هم از کار خواهد افتاد.
  4. نوسانات برق: همیشه دروسایل الکترونیکی نوسانات برق مشکل ساز می باشد و باعث از کا افتادن آن ها می شود. فن یخچال هم یکی از همان وسیله ای است، که با نوسان برق ممکن است به مرور خراب یا بسوزد.
  5. ایجاد گرد و غبار: یکی دیگر از علل های خرابی فن یخچال وجود گرد و غبار به مرور زمان است. این گرد و خاک کم کم وارد یخچال به ویژه فن می شود. همین امر باعث شده که درعملکرد فن اختلال ایجاد و در نتیجه فن خراب شود.
  6. ایجاد صدای غیر عادی: وقتی در یخچال صداهای غیر طبیعی به گوش برسد، می توان به خرابی فن شک کرد. برای اطمینان از درست کار کردن فن، تماس با یک تکنسین ماهر در این زمینه است.

علت خرابی فن یخچال الکترواستیل

نکته: همیشه سعی کنید وسایل الکترونیکی خود را به محافظ برق مجهز کنید تا از نوسانات برق در امان باشند.

سخنی با کاربران گرامی: با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم و با نقش و عملکرد فن یخچال هم تا حدودی آشنا شدیم. اگر فن یخچال خود دچار آسیب شد، حتما در اسرع وقت نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید، تا دچار خسارات جبران ناپذیری نشوید.

برای علت صدا در یخچال های امرسان کلیک کنید

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 10 =