51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

ارور E6 در یخچال الکترواستیل چیست

به اشتراک بذارید

ارور E6 در یخچال الکترواستیل چیست

ارور E6 در یخچال الکترواستیل چیست، زمانی با این خطا در یخچال روبه رو می شوید که، دما در دستگاه بسیار بالا رود.

برای تعویض و تعمیر یخچال خود، با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس بگیرید.

ارور E6 در یخچال الکترواستیل چیست

علت ارور E6 در یخچال الکترواستیل

وقتی دستگاه شما دچار مشکل می شود، از طریق خطا یا ارور در صفحه نمایشگر نشان داده می شود. از طریق این ارورها می توانیم مشکل دستگاه را حل کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه شوید:

  • زمانی با این ارور برخورد خواهید کرد که، در یخچال خود دمای زیادی حس کردید.
  • خراب شدن مدار تبرید یکی دیگر از علل های ارور E6 در یخچال الکترواستیل می باشد. برای حل این مشکل باید نشتی و کیپ شدن آن را مورد بررسی قرار دهیم.
  • کمپرسور یکی از اساسی ترین قطعه در یخچال است. برای اطمینان آن را چک کنید، اگر سوخته باشد یا ضعیف کار کرد باید آن را تعویض کنید.
  • ممکن است ارور E6 برای کثیف شدن کندانسور باشد. برای حل این مشکل لوله های آن را هر چند ماه یک بار تمیز کنید.
  • یکی دیگر از مشکلات خرابی در یخچال شل شدن لاستیک درب یخچال می باشد. اگر این لاستیک شل یا خراب شده باشد، درب دستگاه به خوبی بسته نمی شود در نتیجه هوای گرم به راحتی وارد کابین یخچال می شود. شاید یکی از علت های این خطا همین باشد.
  • اگر دیفراست دچار نقص شده باشد، این ارور در یخچال نمایان خواهد شد.
  • سوختن المنت یکی دیگر از خطای E6 است. حتما آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • ترموفیوز که وظیفه تنظیم دما در یخچال های نوفراست بر عهده دارد. حالا اگر این قطعه دچار سوختگی شود، داخل کابین برفک ایجاد می شود.
  • اگر ارور در صفحه نمایشگر یخچال شما ایجاد شد، حتما در اولین فرصت سنسور دستگاه را تست کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • فن یخچال که وظیفه خنک نگه داشتن یخچال را بر عهده دارد، اگر به هر نحوی این فن دچار خرابی یا سوختگی شود، دمای یخچال بالا می رود در نتیجه شما شاهد ارور 6 خواهید شد.

ارور E6 در یخچال الکترواستیل چیست

نکته: اگر همه این موارد را چک کردید، ولی همچنان شاهد این خطا در یخچال بودید، باید برد دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. برد یخچال مانند مغز عمل می کند و از طریق آن همه اطلاعات به یخچال داده می شود. پس هرگونه خرابی یا نقص در این قطعه باعث بروز مشکلاتی در یخچال خواهد شد.

چرا ارور E6 در یخچال ظاهر می شود

کد اخطار E6 مربوط به دمای بالای 15 درجه سانتی گراد در کابین یخچال نمایش داده می شود. در این حالت لوله های اواپراتور در دستگاه یخ زده می شود و گاز دمپر به خوبی در کانال هوا انتقال داده نشود. در این صورت ما شاهد ارور E6  در یخچال می شویم.

راه حل رفع این مشکل

برای اینکه این خطا در یخچال خود حل شود، باید تمامی قطعات دستگاه الخصوص دمپر کانال و همچنین اواپراتور را مورد بررسی قرار دهید. برای اینکه مشکل زودتر حل شود بهتر است با یک تکنسین ماهر در این زمینه تماس گرفته تا هرچه سریع نسبت به آن اقدام کند.

ارور E6 در یخچال الکترواستیل چیست

سخن آخر: کاربران عزیز، تمامی موارد ذکر شده در این مقاله یک کار تمام تخصصی است که باید حتما با یک مشاور ماهر در این زمینه مشورت کنید. نمایندگی تعمیر یخچال الکترواستیل در کرج یکی از بهترین ها در حوزه کاری خود هستند.

برای نحوه تمیز کردن کندانسور یخچال الکترواستیل اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =