51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

خرابی سنسور یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

خرابی سنسور یخچال الکترواستیل

خرابی سنسور یخچال الکترواستیل، یکی از مهمترین قطعه در یخچال است. سنسور، وظیفه اندازه گیری وهمچنین سنجش مواردی مثل رطوبت، دما را بر عهده دارد. تماس با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج بهترین تکنسین ها را از ما بخواهید.

خرابی سنسور یخچال الکترواستیل

کار سنسور یخچال چیست؟

سنسور یک نوع مبدل است، که به آن حسگرهم می گویند. وظیفه اصلی آن، اندازه گیری و همچنین سنجش مواردی از قبیل رطوبت و دما را بر عهده دارد. با توجه به اینکه حسگر، اطلاعات به دست آورده  را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. حالا اگر این سنسور، با مشکل رو به رو شود، قطعات مرتبط به آن هم دچار خرابی خواهند شد.

چند نوع حسگر وجود دارد

براساس نوع خروجی، سنسور یا همان حسگرها را به دو دسته می توان تقسیم کرد، سنسورهای آنالوگ و سنسورهای دیجیتال است. برای بهترعملکرد یخچال های امروزه، به جز سنسور دما از سنسورهای دیگری هم به کار بردند. در ادامه با چند سنسور دیگر یخچال آشنا می شویم:

  • سنسور دمای یخچال فریزر:اندازه گیری دمای داخل یخچال بر عهده این سنسور است. به این شکل که، اگر دما از حدی که باید باشد، بیشتر شود این سنسور سیگنال هایی را به کمپرسور منتقل می کند. بعد از این مرحله کمپرسور شروع به خنک کردن می کند، تا دمای کابین به حالت عادی برسد.
  • سنسور محیطی یخچال: وظیفه این سنسور اندازه گیری دمای محیط یخچال است. بعد از آن اطلاع به برد الکترونیکی می دهد، ولتاژ که به کمپرسور وارد شده تا نسبت به آن تنظیم کند.
  • سنسور درب یخچال: کلا باز نگه داشتن بیش از حد یخچال، باعث خرابی در بیشتر قطعات می شود. به این علت که هوای گرم وارد کابین شده، با بودن سنسور درب یخچال، زمانی که چراغ آن روشن شود یا صدای ایجاد کند، هشدار می دهد که در باز است.
  • سنسور دیفراست یخچال: وظیفه دیفراست برفک زدایی است. در یخچال های امروزه، این سیستم در آن ها تعبیه شده است تا دچار برفک نشوند. کار دیگر دیفراست کنترل دمای هیتر است. زمانی که هیتر برای آب کردن یخ ها به دمای مناسب رسید، دستور خاموش شدن انجام می شود. اگر سنسور دچار خرابی شود به اواپراتور آسیب می رساند.

خرابی سنسور یخچال الکترواستیل

علت های خرابی سنسور یخچال الکترواستیل

با توجه به اینکه این حسگرها خیلی حساس هستند، هر قطعه مربوط به این اگر دچار مشکل شوند سنسور هم خراب می شود. به چند مورد از خرابی سنسور یخچال در زیر اشاره خواهیم کرد:

  • یکی از بارز ترین علت می توان به باز ماندن درب یخچال اشاره کرد. سعی کنید درب یخچال را زیاد باز و بسته نکنید.
  • یکی دیگر از علل خرابی سنسور نقص در ترموستات می باشد. کار آن کنترل دمای داخل کابین است. هر وقت دما به درجه مورد نظر رسید، در کمپرسور برق رسانی قطع می شود. حالا اگر ترموستات دچار خرابی شود به شدت در یخچال دما ایجاد خواهد شد در نتیجه سنسور را از کار می اندازد.
  • از آنجا که کمپرسور عمل سرما در یخچال را بر عهده دارد، اگر دچار نقص شود، در یخچال سرما متوقف خواهد شد در نهایت سنسور یخچال هم دچار آسیب می شود.

حرف اخر: تا آنجا که برایتان مقدور است، هیچ گاه سر از خود به تعمیر دستگاه خود نپردازید. همیشه با یک تکنسین کار بلد در تماس باشید.

برای تنظیم دیفراست یخچال امرسان کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 16 =