51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

دمای یخچال هیمالیا

به اشتراک بذارید

دمای یخچال هیمالیا

دمای یخچال هیمالیا تنظیمات مربوط به دما بستگی به شرایط محیطی شما و نوع مواد غذایی که نگهداری میکنید دارد. اگر در جای گرمسیری زندگی میکنید باید تنظیمات مخصوص آن دما را انجام دهید.اکثرا فکر میکنند تنظیم دما در همه یخچال ها یکی است ، اما این طور نیست تنظیمات بستگی به نوع یخچال شما دارد. پیشنهاد میشود ال دفترچه راهنما را مطالعه کرد و سپس اقدام کنید.

 

 

برای تغییر نکردن مداوم دما چه کاری انجام دهیم؟ ممکن است برای شما هم اتفاق بیفتد که دمای یخچال به طور خودکار کم و زیاد شود. برای تنظیم دمای یخچال دکمه Ref  را زده و روی دمای 2 یا 3 درجه تنظیم کنید و برای دمای فریزر دکمه freezer  را زده و روی دمای منفی 17 و یا منفی 18 تنظیم کنید.

 

دمای مناسب یخچال برای تابستان

علاوه بر شرایط محیطی باید مدل یخچال را هم در نظر بگیرید. اگر یخچال شما ترموستاتی (قطعه ای است که به کمپرسور فرمان قطع و وصلی را میدهد) باشد ، درجه نرمال برای این دستگاه 4 یا 5 است. اما اگراتوماتیک باشد خوب است یخچال را روی دمای 3 یا 4 بگذارید و برای فریزرمنفی 18 یا منفی 20 مناسب است.

 

دمای یخچال در زمستان

در مدل ترموستاتی درجه روی 2 یا 3 مناسب است. مدل اتوماتیک برای یخچال روی 4 یا 5 و فریزر روی منفی 16 تا منفی 19 قرار دهید.

 

بالا رفتن دمای یخچال به چه دلیل است؟

میدونید که مادرها همیشه میگن در یخچال را زود ببند ، در واقع حرف درستی است زیرا یکی از دلایل بالا رفتن دما باز گزاشتن زیاد در یخچال است. دلایل دیگر این اتفاق میتواند خرابی لاستیک درب ، تنظیمات نادرست و یا کثیف بودن کویل ها باشد.

 

دمای مناسب گوشت

گوشت باید در دمای خاص خودش نگهداری شود. اگر دما پایین باشد کیفیتش را از دست میدهد و اگر دما بالا باشد موجب خراب شدن گوشت میشود. اگر میخواهید بین 6 تا 12 ماه گوشت را نگهداری کنید بهتر است دما را روی منفی 12 تا منفی 18 تنظیم کنید. این دما گوشت را به مدت طولانی تری سالم نگه میدارد.

 

دمای مناسب بستنی

اگر شما جزو افرادی هستید که فریزرتان پر از بستنی است باید بدانید که بستنی هم باید در دمای خاص خودش نگهداری شود زیرا ترکیباتی از جمله شکر در بستنی است که دیر یخ میزند. بهترین دما برای بستنی بین منفی 18 تا منفی 20 درجه است.

 

دمای مناسب میوه و سبزیجات

همه میدونیم که سبزیجات را نمیتوان خیلی نگه داشت و شاید حتی قبل خوردن خراب شود. به دلیل ویتامین بالای سبزیجات دمای مناسب برای نگهداری مهم است. بهتر است میوه و سبزیجات را در طبقه میانی و با 5 درجه سانتی گراد نگه دارید.

 

سنسور دمای محیط

این سنسوردمای محیط یخچال و فریزر را محاسبه کرده و به برد الکتریکی اطلاع میدهد تا ولتاژ وارد شده به کمپرسور تنظیم شود.

 

هیمالیا

سنسوردمای یخچال

این سنسوردمای داخل یخچال را اندازه میگیرد. اگر دما بالاتر از تنظیمات انجام شده برود ، سنسور سیگنال هایی به کمپرسور ارسال میکند تا فرایند خنک سازی شروع شود.

 

سنسوردمای فریزر

دمای فریزر را محاسبه میکند و اجازه نمیدهد از حد خودش بالاتر یا پایین تر برود.

 

تاثیرات دمای نامناسب

  1. باکتری ها و بافت تخریب شده: دمای بالاتر از حداثر 4 درجه سانتیگراد باعث افزایش باکتری ها و تخریب سریع تر مواد غذایی میشود.
  2. خطرسمی شدن غذاها: دماهای بالاتراز حد استاندارد میتواند باعث تولید توکسین ها و مواد سمی در مواد غذایی شود که امکان صدمه به سلامتی افراد را دارد.

 

نکات کلیدی

  1. نگهداری مناسب: مواد غذایی تازه را در بخش خنک تر یخچال نگه دارید و مواد منجمد را در بخش فریزر نگهداری کنید.
  1. بسته بندی مناسب: مواد غذایی را به طور محکم بسته بندی کنید تا از تماس با هوا جلوگیری کند و کیفیت خود را نگه دارد.
  1. باز وبسته کردن درب یخچال: هر چه کتر درب یخچال را باز و بسته کنید دمای داخلی بیشتر ثابت میماند.
  1. مواد غذایی حساس: موادی مانند ماست ، شیر و موتد پروتئینی را در دماهای مناسب نگهداری کنید و حواستان به تاریخ انقضای آن باشد.

سخن پایانی

در نهایت ، رعایت دمای یخچال هیمالیا از اهمیت زیادی برخورداراست تا مواد غدایی بهداشتی و با کیفیت را برای مصرف خانواده ها تضمین کند.  با دنبال کردن نکات بهینه سازی نگهداری ، شما میتوانید از تازگی و سلامتی مواد غذایی خود لذت ببرید.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + چهار =