51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت خرابی دمپر یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت خرابی دمپر یخچال الکترواستیل

علت خرابی دمپر یخچال الکترواستیل، یکی از بارز ترین علل ها گرم شدن و یا سرد شدن بیش از اندازه محیط داخل کابین یخچال است.

هرگونه مشکل یا عیب یابی برای یخچال خود خواستید، با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس بگیرید.

علت خرابی دمپر یخچال الکترواستیل

دمپر یخچال چیست؟

دمپر قطعه ای است، که فقط در یخچال های تک اواپراتور وجود دارد. ساید بای ساید چون دو اواپراتور دارد دمپر وجود ندارد. این قطعه در پشت یخچال بین دریچه و فریزر، در بالاترین قسمت جای گرفته است.

کار اصلی دمپر یخچال چیست؟

وقتی درجه دمای یخچال بالا برود، دمپر از فریزر هوای خنک را گرفته و به یخچال انتقال می دهد. چون وقتی کمپرسور دستگاه کار می کند، سرما تولید کرده این سرما اول به بخش فریزر و بعد به سمت یخچال انتقال می یابد.

راه های تشخیص خرابی دمپر چیست؟

با توجه به اینکه، دمپر مربوط به بخش تنظیم هوای داخل کابین است. اگر به هر نحوی در تنظیمات دمای یخچال اختلالی به وجود آید، قطعا این قطعه دچار مشکل شده است.

هرگاه تعمیرگاه قطعاتی چون کمپرسور، دیفراست، فن فریزر و همچنین یخچال و گاز دستگاه را چک کرد می توان نسبت به سالم یا معیوب بودن دمپر نظر دهد.

یک راه آسان برای تست این قطعه وجود دارد، در ابتدا سوییچ یا دکمه لامپ یخچال را خاموش کرده بعد منتظر کار کردن دستگاه باشید. حالا اگر سرمایی از اطراف یخچال یا کناره ها وارد کابین نشد، ولی فریزر خوب کار کرد می توان گفت دمپر خراب است.

علت خرابی دمپر یخچال الکترواستیل

از کار افتادن دمپر چه مشکلی به وجود می آورد؟

اگراین قطعه دچار خرابی شود، چون کار تنظیم درجه دما را دارد، باعث می شود یخچال شما بیش از اندازه گرم یا بیش از اندازه سرد شود. زمانی که دریچه دمپر خراب باشد، دیگر قادر نیست هوای سرد را داخل دستگاه کند. دراین حالت هوای خنک وارد مجرای اپراتور یخچال نمی شود، در نهایت یخچال گرم خواهد شد.

علل های خرابی دمپر یخچال الکترواستیل چیست؟

هر قطعه ای در یخچال از کار بیوفتد، باعث بروز مشکلاتی برای دستگاه به وجود می آورد. در ادامه این مقاله به خرابی دمپر یخچال اشاره خواهیم کرد:

  • نا متعادل بودن دمای یخچال: از کار افتادن دمپر، باعث می شود هوای خنک که در فریزر توسط این قطعه به وجود می آید، با خرابی آن دیگر نمی تواند سرما را از فریزر به یخچال انتقاد دهد.
  • گرمای یخچال: زمانی که دریچه دمپر خراب شود، ممکن است در این حالت فریزر خنک و به خوبی کار کند اما یخچال گرم شود.
  • سرمای زیاد یخچال: اگر دریچه دمپر مدام باز بماند، هوای خنک فریزر به طور دائم داخل کابین شده، همین امر باعث می شود سرمای بیش از اندازه وارد دستگاه شود.

علت خرابی دمپر یخچال الکترواستیل

نکته: تمامی این مشکلات، مربوط به خرابی و از کار افتادن دمپر یخچال می باشد. جالب است که، اگر فریزر خوب کار کند ولی هوای سردی احساس نکنید، مشکل از دمپر است. ولی اگر خود فریزر سرمایی نداشته باشد مشکل از قسمت دیگری است.

تعمیر دمپر چگونه است؟

بعد از اینکه از خرابی این قطعه مطمعن شدید، نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. برای تعویض آن حتما توسط تکنسین مجرب صورت بگیرد. نمایندگی تعمیر یخچال الکترواستیل در کرج همیشه در خدمت شما عزیزان هستند.

برای مزایای یخچال ساید بای ساید الکترواستیل کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 6 =