51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت روشن نشدن یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت روشن نشدن یخچال الکترواستیل

علت روشن نشدن یخچال الکترواستیل، مهمترین علل می توان به بررسی اتصال صحیح یخچال به برق اشاره کرد. برای مطمئن شدن از اتصال برق باید، سیم خروجی از یخچال الکترواستیل، به منظور قطع یا وصل بودن بررسی و همچنین پریز برق را از نظر سالم بودن باید مورد بررسی قرار داد.

با بهترین و مجرب ترین تکنسین ها، در نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج را تجربه کنید.

علت روشن نشدن یخچال الکترواستیل

علل های روشن نشدن یخچال الکترواستیل

  • نقص در سیستم برقی یخچال: در بعضی مواقع مشکل برقی می تواند شامل، سیم برق، شاخه برق و همچنین پریز برق باشد. در این صورت یخچال روشن نمی شود.
  • خرابی در کمپرسور یخچال الکترواستیل: کار اصلی کمپرسور، فشرده کردن و سرمایش مبرد را بر عهده دارد. حالا اگر کمپرسور دچار مشکل شود، یخچال روشن نمی شود. حالا خود خرابی کمپرسور علت دارد که به آن اشاره خواهیم کرد:

علت روشن نشدن یخچال الکترواستیل

  • نرسیدن برق کافی: برای اینکه کمپرسور خوب کار کند، باید برق لازم را دریافت کند. اگر برق در یخچال کم باشد، کمپرسور خوب تغذیه برقی نمی شود در نتیجه در عملکرد یخچال اختلال ایجاد می کند.
  • نقص در قطعات الکتریکی: در کمپرسور قطعاتی چون سوئیچ و مدار الکترونیکی وجود دارد. حالا به هر دلیلی این قطعات خراب شوند، کمپرسور دچار مشکل و در نهایت یخچال روشن نخواهد شد.
  • نشتی گازمبرد: گار مبرد، در کمپرسور برای فشرده کردن و سرمایش است. اگر این گاز در سیستم، به علت نشتی کم شود، کمپرسور به خوبی نمی تواند عمل کند، یخچال روشن نخواهد شد. باید توجه داشته باشید، این کار تخصصی است و باید زیر نظر تکنسین انجام بگیرد.
  • سیستم سرمایشی دچار مشکل شود: در بعضی از مواقع روشن نشدن یخچال الکترواستیل، نقص در نشتی مبرد، بسته شدن لوله های سرمایشی، خرابی در فن خنک کننده که همه این موارد مربوط به سیستم خنک کننده یخچال است.
  • مشکل در کنترل الکترونیکی دستگاه: کنترل الکترونیکی که مسئول درست کار کردن یخچال است. این کنترل الکترونیکی، سیستمی است، که با آن قطعات و مدارهای الکترونیکی، در عملکرد یخچال تاثیر گزار هستند.

علت روشن نشدن یخچال الکترواستیل

اقدامات اولیه در صورت روشن نشدن یخچال الکترواستیل

از آنجا که بیشتر مشکلات وسایل الکترونیکی، از نوسانات برق نشات می گیرند، بهتر است برای روشن نشدن یخچال اولین اقدام از سلامت و اتصال یخچال به برق اطمینان حاصل کنید.

در اقدام دیگر، اگر از اتصال برق لازم به یخچال اطمینان پیدا کردید، سراغ قطعات الکتریکی یخچال مثل: مکثرها، سوئیچ ها و همچنین قطعات دیگر الکترونیکی بروید. چون ممکن است، یکی از این قطعات خراب و باعث روشن نشدن دستگاه شده باشد.

در اقدام بعدی بررسی کمپرسور در یخچال می باشد. اگر این وسیله دچار خرابی شده باشد، باید به نمایندگی برای رفع آن تماس گرفته شود. چون برای تعمیر کمپرسور، تخصص و مهارت لازم دارد.

علت روشن نشدن یخچال الکترواستیل

در اقدام دیگر باید قسمت سرمایشی یخچال را مورد بررسی قرار داد. این قسمت مربوط به: نشت گاز مبرد، بسته شدن لوله ها و همچنین نقص در فن خنک کننده می باشد. که بعد بررسی باید هرچه سریعتربه درست کردن آن اقدام کرد.

در اقدام آخر، اگر تمامی این مراحل را بررسی کردید، و نتیجه ای حاصل نشد، بهتر است، یک تکنسین مجرب برای تشخیص و حل مشکل یخچال الکترواستیل، تماس بگیرید.

سخن آخر: ما در این مقاله سعی کردیم، تا حدی شما عزیزان را با مشکل روشن نشدن یخچال الکترواستیل آشنا کنیم. بهترین  و مطمئن ترین روش برای حل مشکل یخچال تماس با نمایندگی تعمیر یخچال الکترواستیل در کرج است.

برای علت کار نکردن موتور یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 18 =