51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت سرد نکردن یخچال الکتراستیل

به اشتراک بذارید

علت سرد نکردن یخچال الکتراستیل

علت سرد نکردن یخچال الکتراستیل، این مشکل می تواند علت های زیادی چون باز و بسته کردن مدام یخچال و یا خراب شدن لاستیک درب دستگاه باشد.

در هر شرایطی برای اینکه از تعویض و تعمیر یخچال خود اطمینان داشته باشید، کافی است با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس بگیرید.

علت سرد نکردن یخچال الکتراستیل

دلایل پیش و پا افتاده سر نکردن یخچال

بعضی وقت ها این مشکل به دلیل خرابی قطعه در دستگاه نمی باشد. ممکن است دلایل خیلی ساده باعث به وجود آمدن این مشکل شود. به چند مورد از آن اشاره خواهیم کرد:

  • یکی از ساده ترین دلیل، باز و بسته کردن مدام یخچال است. با این کار هوای گرم به راحتی وارد دستگاه می شود.
  • یکی دیگر ازعلل ها، قرار دادن غذای گرم داخل کابین یخچال می باشد. همیشه سعی کنید غذایی که تازه از اجاق گاز برداشته شده را مستقیم وارد یخچال نکنید، اول بزارید غذا به خوبی خنک شود بعد آن را وارد یخچال کنید.
  • پر کردن یخچال به حدی که جای نفس کشیدن نداشته باشد. در این حالت اگر یخچال شما پر شده باشد از بسته بندی هوا به خوبی گردش پیدا نمی کند، در نتیجه یخچال سرد نخواهد کرد.

علت سرد نکردن یخچال الکتراستیل

  • تنظیم نبودن دما، یکی دیگر از علل های سرد نکردن یخچال می باشد. همانطور که میدانیم درجه دما باید مناسب با محیط یخچال باشد.
  • یکی از علل های دیگر، وصل نبودن دستگاه به برق می باشد. همیشه در اولین گام نسبت به برق بودن یخچال خود اطمینان حاصل کنید.
  • قرار دادن یخچال در جای نامناسب، یعنی دستگاه را کنار اجاق گاز یا سماور گذاشتن است. همیشه سعی کنید دستگاه خود را از محیط های گرم و مرطوب دور نگه دارید.
  • یخچال خود را با فاصله استاندارد از دیوار یا کابینت قرار دهید. حدود فاصله 10 الی 15 سانتی متر می باشد. اگر این فاصله رعایت نشود، هوای پشت یخچال به خوبی عمل نخواهد کرد و همین امر باعث خنک نکردن دستگاه می شود.

دلایل خنک نکردن یخچال الکترواستیل با خرابی قطعات

بعد از چک کردن موارد ذکر شده، اگر یخچال شما باز خنک نکرد حتما دلیل آن خرابی یکی از قطعات می باشد.در ادامه این مطلب به بررسی آن می پردازیم:

  1. دفرمگی لاستیک دور درب یخچال: یکی از اساسی ترین دلایل همین خراب یا شل شدن واشر دستگاه می باشد. چون در این حالت درب یخچال به خوبی بسته نمی شود، هوای سرد جای خود را به هوای گرم می دهد.
  2. خراب شدن کمپرسور یا رله اورلود: با توجه به اینکه این قطعه در مکش گاز به یخچال نقش مهمی دارد، اگر کمپرسور دچار مشکل شود، گاز یخچال خالی می شود و دستگاه خنک نمی شود.
  3. نشتی در گاز یخچال: نقش گاز یخچال خنک نگه داشتن دستگاه است. حالا اگر در یخچال نشتی گاز به وجود آید، در این شرایط یخچال گرم شده و خنک نمی کند.
  4. کیپ یا کثیف شدن لوله های کندانسور: این لوله ها در معرض آلودگی قرار دارند. هر چند ماه یک بار باید این لوله ها را تمیز کرد تا هوای خنک به خوبی در آن جریان پیدا کند.

علت سرد نکردن یخچال الکتراستیل

  1. معیوب شدن فن یخچال: همان طور که میدانیم، فن یکی از مهمترین بخش خنک کننده یخچال است. حالا این فن اگر دچارسوختگی شود دیگر یخچال خنک نمی شود.
  2. مشکل پیدا کردن دمپر: اگر می خواهید این قطعه در یخچال دچار مشکل نشود، هیچ گاه مواد غذایی گرم را مقابل دریچه دمپر قرار ندهید. برای اینکه برودت به آسانی منتقل شود دریچه دمپر مکانیکی را با دست تنظیم کنید.
  3. خراب شدن سنسور محیطی: اگر این سنسور دچار آسیب شود باید حتما تعویض شود.
  4. کار نکردن دیفراست: وظیفه اصلی این قطعه یخ زدایی کردن در یخچال است. حالا اگر این دیفراست کار نکند، هوای درون کابین گرم و شما شاهد برفک زدن می شوید.

نتیجه گیری: کاربران عزیز، با توجه به مواردهای ذکر شده اگر باز شاهد خنک نکردن یخچال شدید، حتما از یک تکنسین ماهر در این زمینه مشاوره بگیرید.

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =