51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت صدا در یخچال هیمالیا چیست؟

به اشتراک بذارید

علت صدا در یخچال هیمالیا چیست؟

علت صدا در یخچال هیمالیا چیست، یخچال ها معمولا دارای صدا هستند حالا اگر در یخچال، صدای غیر عادی و اضافی شنیده شود،  باید توسط  تکنسین عیب آن را پیدا کنید.  یکی از مشکلاتی که در یخچال هیمالیا به چشم می خورد، صدای زیاد آن است. ممکن است بعد از چند سال استفاده از یخچال هیمالیا صدای غیر عادی در آن به وجود آید. چند علت از صدای یخچال هیمالیا به شرح زیر می باشد:

علت صدا در یخچال هیمالیا چیست؟

 

  • صدای گاز داخل یخچال هیمالیا: در درون لوله ها و کمپرسور یخچال، گازی به نام ” مبرد ” یعنی سرد کننده وجود دارد که در حال گردش است. حالا اگر این لوله ها فرسوده یا جنس آنها خوب نباشد، ممکن است، رسوبات یا خوردگی ها همراه با گازی که در حال گردش است، در مسیر مانع گردش مناسب گاز شود و در نتیجه باعث صدای غیر طبیعی در یخچال خواهد شد. برای رفع مشکل، تکنسین، لوله های حاوی گاز را تخلیه می کند و بعد از شستن آن  گاز را مجدد شارژ می کند و مشکل حل خواهد شد.

 

  • صدای روغن کمپرسور: بعضی وقت ها امکان دارد بعد از جابه جایی یخچال، روغن داخل کمپرسور وارد لوله های کندانسور و یا اوپراتور شود. در این حالت درون لوله صدای مثل جوشیدن آب، از یخچال هیمالیا به گوش می رسد. اگر مشکل آن با شارژ گاز حل نشد تکنسین، روغن کمپرسور را عوض می کند.

علت صدا در یخچال هیمالیا چیست؟

 

  • صدای موتور فن اواپراتور: اگر در یخچال هیمالیا صدای تق تق شنیده شود، باید فن اواپراتور را مورد بررسی قرار داد. در این شرایط ممکن است فن دچار آسیب شده یا نیاز به روغن کاری داشته باشد. اگر چه فن دچار آسیب جدی تری مثل ضربه خوردن شده باشد. اگر فن روغن کاری نشده باشد روان، کار نخواهد کرد، موتور خشک و فرسوده باعث می شود فن با بدنه برخورد کند. همین درگیری باعث صدا در یخچال هیمالیا خواهد شد. اگر مشکل با روغن کاری حل نشد، باید قطعات فرسوده توسط نمایندگی تعمیر یخچال هیمالیا در کرج تعویض و بررسی شود.

 

  • صدای موتور فن کندانسور یا کمپرسور: یکی از قسمت های مهم در یخچال، فن کمپرسور است که کار خنک نگه داشتن موتور یخچال را بر عهده دارد و همچنین در عبور دادن هوای گرم کندانسور نیز نقش دارد. با این حساب همیشه باید سلامتی آن مورد بررسی قرار بگیرد حالا اگر خرابی صدای یخچال هیمالیا ناشی از فن کندانسور باشد، در این صورت صدای تق تق ازپشت یخچال به گوش می رسد. در این مرحله از خرابی اول پروانه ها و شفت بررسی و روغن کاری خواهد شد. حالا اگر صدای پشت یخچال درست نشد، عیب کار در فن پوسیده است که باید تعویض شود.

علت صدا در یخچال هیمالیا چیست؟

 

  • صدای کمپرسور یخچال هیمالیا: اگرصدای تق تق از یخچال هیمالیا شنیده شد و موتور آن روشن نشد، مشکل از خرابی رله استارت است. از آنجا که کمپرسور نقش مهمی در یخچال دارد، حتما به یک تکنسین مجرب برای تعمیر آن بسپارید.

 

  • صدای لرزش موتور یخچال هیمالیا: دیگر صدا در یخچال هیمالیا، صدای شبیه لرزش است که معمولا هنگام روشن بودن موتور، صدای آن بیشتر خواهد شد. که دلیل آن خراب شدن لرزه گیر زیر موتور می باشد. برای رفع مشکل موتور و لرزه گیر و اتصالات آن بهتر است یک تعمیرکار وارد آن را درست کند.

علت صدا در یخچال هیمالیا چیست؟

 

  • صدای بوق  ممتد از یخچال هیمالیا: برای اینکه درب یخچال های هیمالیا به مدت زیادی باز نباشد، در یخچال یک تایمر به کار برده اند. حالا اگر درب یخچال بیش از مدت زمان تعیین شده باز بماند، صدای بوق ممتد به گوش خواهد رسید. اگر این صدا موقع بسته بودن درب یخچال به گوش برسد، علت صدای بوق ممتد در یخچال هیمالیا خرابی لاستیک دور درب یخچال می باشد.

علت صدا در یخچال هیمالیا چیست؟

سخن آخر: ما در این مقاله شما را تا حدودی با علت های صدای یخچال هیمالیا آشنا کردیم. امیدواریم شما کار بر گرامی از آن استفاده لازم را برده باشید.

 برای ارور یا خطا در یخچال هیمالیا کلیک کنید

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 7 =