51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت لرزش موتور یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

 علت لرزش موتور یخچال الکترواستیل

علت لرزش موتور یخچال الکترواستیل، یکی از اساسی ترین علل ها می توان به خراب بودن کمپرسور اشاره کرد.

برای تعمیر و تعویض قطعات یخچال خود، با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس بگیرید.

علل های لرزش یخچال الکترواستیل

در کل کمپرسور یخچال هنگام روشن شدن لرزشی دارد. اما گاهی اوقات این لرزش زیاد تر از حد معمول می باشد، که برای این حل این مشکل باید علت های آن را بدانیم:

  • قرار نگرفتن یخچال در جای ثابت: وقتی دستگاه تراز نباشد یعنی در جایی قرار گرفته که لق می زند، یا در جای شیب دار قرار بگیرد، در این صورت موتور یخچال دچار لرزش خواهد شد. بهترین راه قرار دادن یخچال در جای ثابت و صاف است.
  • برخورد کردن لوله های سیم پیچ کندانسور: این لوله ها چون در کنار هم و در تماس با هم هستند، حالا ممکن است این سیم های پشت لوله ها، شل شده باشد و به لوله ها برخورد می کند و باعث لرزش و صدا در موتور یخچال خواهد شد. برای حل این مشکل، سعی کنید این سیم ها را به آرامی از هم جدا و آن را سفت کنید.
  • محکم نشدن قفسه ها در جای خود: در پایین یخچال قفسه یا کشو وجود دارد، که گاهی اوقات پیش آمده که این کشوها به خوبی در جای خود قرار نگرفته باشند، یا به خوبی جا نیفتاده باشد. حالا وقتی کمپرسور شروع به کار کردن می کند، ارتعاش آن باعث لرزش خواهد شد. برای حل آن، باید کشوها را به خوبی در قسمت ریل آن قرار دهید یا برای ثابت نگه داشتن آن، از یک فوم کوچک استفاده کنید.
  • ساییده شدن فن به جایی: گاهی این لرزش بر اثر مماس شدن فن موتور به چیز دیگری ایجاد می شود. برای حل مشکل، وسایل های داخل یخچال را خالی کرده، بعد فن را چک کنید، اگر اطمینان پیدا کردید که این فن به جایی برخورد ندارد باید آن را تعویض کنید. یکی دیگر از راه حل ها، زدن گریس سیلیکون به محورها است که لرزش را کمتر خواهد کرد.
  • فرسوده شدن دمپر برقی: یخچال های امروزی که نوفراست هستند، (یعنی بدون بر فک) هر زمانی که دستگاه سرمای بیشتری را بخواهد، فن بر روی محفظه فریز کار خود را شروع می کند. در این حالت دمپر برقی باز شده و سرمای زیاد را خنثی می کند. حالا این دمپر باعث لرزش می شود. برای حل این مشکل، آن را با گریس سیلیکون چرب کنید.
  • معیوب شدن فیوزهای حرارتی: از اجزای محافظ حرارتی هستند. حالا اگر این فیوز ها خراب شوند، نوفراست به خوبی کار نخواهد کرد در نهایت یخ های زیادتری ایجاد می شود. حالا این یخ ها به تغه های فن ساییده و همین امر باعث لرزش در موتور یخچال خواهد شد.
  • کار نکردن عنصر گرمایشی یخ زدایی: این وسیله برای جلوگیری یخ های اضافه در یخساز دستگاه می باشد. اگر این عنصر دچار مشکل شود یخ های اضافی در یخچال تولید، که توربین فن را لمس و باعث لرزش در موتور یخچال خواهد شد.
  • اشکال در مایع خنک کننده در گردش: روغنی که در موتور وجود دارد، ممکن است به مدار مبرد نفوذ کند. اگر مایع و روغن کمپرسور با هم تداخل پیدا کند، ممکن است مدار را مسدود کند. در این حالت مایع در گردش دچار مشکل خواهد شد و یخ های زیادی هم تولید می کند که همین موضوع باعث ایجاد لرزش در موتور یخچال الکترواستیل خواهد شد.
  • تایمر یخ زدایی خراب شود
  • خراب شدن سنسورها
  • تنظیم نشدن به درستی ترموستات
  • خراب بودن مادربرد
  • معیوب بودن کمپرسور

سخن آخر: کاربران عزیز، همیشه قبل از اینکه بخواهید دستگاه خود را دست کاری کنید تا عیب آن را بدانید، بهتر است دفترچه راهنما را مطالعه کرده و یا با نمایندگی تماس بگیرید.

برای نکات مهم در نگهداری یخچال الکترواستیل اینجا کلیک کنید

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =