51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

 علت کار نکردن صفحه نمایش یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

 علت کار نکردن صفحه نمایش یخچال الکترواستیل

علت کار نکردن صفحه نمایش یخچال الکترواستیل، این مشکل می تواند علل هایی چون، خرابی ال ای دی، نوسانات برقی و معیوب شدن نمایشگر و ….. را داشته باشد.

وقتی در یخچال خود مشکلی پیش می آید، سعی کنید در اسرع وقت با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس بگیرید.

صفحه نمایشگر چیست؟

در یخچال های امروزه بر روی درب آن ها، یک تلویزیون کوچک هوشمند نصب شده است که کارایی های زیادی چون، تمامی اطلاعات دمایی، ارور یا خطا و دکمه های تنظیم کننده بر روی آن نمایش داده می شود.

علت کار نکردن صفحه نمایش یخچال الکترواستیل

 

علل های کار نکردن یا خاموش شدن صفحه نمایشگر در یخچال الکترواستیل

زمانی که این صفحه نمایشگر روشن نشود یا کار نکند، حتما دچار مشکل شده است. در این مقاله به قسمت هایی از علل های آن می پردازیم:

  • وقتی ال ای دی بسوزد: در صفحه نمایشگر این قطعه یکی از اساسی ترین به شمار می رود. اگر به هر نحوی این ال ای دی بسوزد، دیگر هیچ نوری بر روی صفحه نمایشگر نخواهید دید. در این حالت باید این قطعه سریع تعویض شود.
  • خارج بودن یخچال از برق: یکی از پیش پا افتاده ترین مشکلات همین نبودن دستگاه به برق است. وقتی مشاهده کردید صفحه نمایشگر خاموش است، اولین قدم چک کردن یخچال به برق بعد از آن پریز و دوشاخه و همچنین کابل برق را باید چک کرد.
  • خراب شدن برد الکترونیکی: این قطعه که وظیفه کنترل بخش هایی از یخچال را بر عهده دارد. از طریق برد الکترونیکی تمام اطلاعات به صفحه نمایش داده می شود. حالا اگر این قطعه خراب شود، قطعا صفحه نمایشگر دیگر کار نخواهد کرد.

نکته: برد الکترونیکی از طریق یک سیم و سوکت به برد نمایشگر وصل است. پس بهتر است سوکت و سیم را مورد بررسی قرار دهید.

  • نوسانات برقی: یکی از بارزترین مشکلات برقی در یخچال می باشد. زمانی که برق شهری قطع و وصل شود، این نوسان بودن در برق باعث سوختن دستگاه خواهد شد. برای اینکه دچار این مشکل نشوید بهترین کار استفاده از محافظ برق است.
  • معیوب شدن نمایشگر یخچال الکترواستیل: زمانی پیش می آید که خود نمایشگر خراب شود، در نتیجه دکمه های روی آن از کار افتاده و صفحه خاموش خواهد شد. خراب شدن آن ممکن است بر اثر ورود آب به داخل صفحه باشد.
  • مشکل پیدا کردن سیم کشی در یخچال: با توجه به اینکه برد و سوئیچ درب از طریق سیم به صفحه نمایشگر متصل است. اگر در سیم کشی مشکلی چون فرسودگی یا پارگی، شل شدن سوکت پیش بیایید در نهایت صفحه نمایشگر کار نخواهد کرد.
  • سوئیچ درب خراب شده باشد: این قطعه یک سنسور تشخیص دهنده می باشد. وقتی شما درب یخچال خود را باز می کنید، لامپ های نمایش گر روشن خواهد شد. حالا اگر این چراغ ها روشن نشد ممکن است سوئیچ درب خراب شده باشد. بهترین کار اول باید سوکت و سیم های سوئیچ را مورد بررسی قرار دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که کلید درب سنسور قابل تعمیر نیست پس در اولین فرصت آن را تعویض کنید.

علت کار نکردن صفحه نمایش یخچال الکترواستیل

برای چرا باید یخچال سرویس شود اینجا کلیک کنید

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 2 =