51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چرا موتور یخچال الکترواستیل صدای زیاد دارد

به اشتراک بذارید

چرا موتور یخچال الکترواستیل صدای زیاد دارد

چرا موتور یخچال الکترواستیل صدای زیاد دارد، از مهمترین علل ها می توان به تراز نبودن یخچال و همچنین خرابی فن موتور اشاره کرد.

تماس با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، اطمینان و کیفیت را تجربه کنید.

علت های صدای زیاد درموتور یخچال الکترواستیل

صدا در موتور یک امر عادی به شمار می رود. اما در بعضی مواقع صدای غیر عادی از دستگاه به گوش می رسد. که این مشکل می تواند علت هایی داشته باشد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

  • تراز نبودن یخچال الکترواستیل: همیشه یکی از مشکلات اساسی در نصب یخچال تراز نبودن آن است. اگر یخچال را به صورت اصولی نصب نکنید، به مرور زمان ممکن است آسیب جدی به دستگاه وارد شود.

راه حل: اولین کار این است که، از تراز بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید. بعد فاصله بین دستگاه و دیوار را چک کنید.

  • خراب شدن فن موتور یخچال الکترواستیل: زمانی پیش می آید که صدایی از موتور به گوش می رسد. ممکن است تیغه فن شکسته یا ترک داشته باشد، که همین امر باعث تولید صدا می شود.

راه حل: اولین راه این است که، فن موتور را چک کرده اگر ترک یا شکستگی داشته باشد با یک تکنسین ماهر تماس گرفته و برای تعویض آن اقدام کنید.

  • نقص در موتور یخچال: زمانی بوی سوختنی از یخچال به مشام می رسد، این نشانه معیوب شدن موتور یخچال است. این مشکل با علائم دیگری مثل داغ بودن موتور و همچنین بدنه دستگاه، بوی سوختگی، صدای تیک تیک در پشت یخچال و پریدن فیوز می تواند باشد.

راه حل: اگر این علائم را در یخچال خود مشاهده کردید، بلافاصله موتور را چک کرده و تا خسارت بیشتری به دستگاه وارد نشده با تعمیرگاه تماس بگیرید.

  • خمیده شدن کویل های کندانسور یخچال الکترواستیل: این کویل ها در قسمت پشت دستگاه قرار گرفته است. این کویل ها تولید صدا در موتور را ایجاد می کند. اگر این میله ها دچار خمیدگی شود، شما شاهد صدای زیاد در قسمت موتور یخچال هستید.

راه حل: برای اینکه دچار این مشکل نشوید، بهترین کار نگهداری مناسب از این کویل ها است. حالا اگر مشکا از این قسمت دستگاه باشد، باید آن را توسط تکنسین تعویض کنید.

  • کثیف شدن کویل های کندانسور: یکی دیگر از علت های صدای زیاد کثیف شدن این قطعه است. این قسمت که در پشت یخچال قرار گرفته در معرض چربی و آلودگی است. کثیف شدن این لوله ها باعث صدا در موتور یخچال می شود.

راه حل: برای تمیز کردن این قطعه باید یخچال را از برق خارج و به کمک یک پارچه نخی بدون پرز و یک مسواک به تمیز کردن آن اقدام کنید. معمولا مشکل صدای زیاد با بر طرف کردن کثیفی در کویل ها بر طرف خواهد شد.

  • معیوب شدن کندانسور یخچال: ممکن است مواد غذایی سرد نشود و یا این مواد در یخچال آب شود، این علائم می تواند به خراب بودن کندانسور اشاره کرد.

راه حل: نقص در کندانسور دستگاه کار آسانی نمی باشد. برای عیب یابی و چک این قطعه باید متخصص آن را بررسی کند.

  • خراب شدن کمپرسور: بوی سوختگی یکی از علائم خراب شدن کمپرسور است. اگر این قطعه دچار آسیب شود، موتور یخچال صدای زیادی می دهد.
  • ایجاد برفک زیاد در یخچال الکترواستیل: نظافت و تمیزی دستگاه یکی از کارهای مهم برای سلامت یخچال است. اگر دستگاه دچار برفک و یخ زدگی شود، صدای در موتور یخچال تولید خواهد کرد. بهترین راه کار برای حل آن جدا کردن برفک از داخل دستگاه می باشد.

نتیجه گیری: اگر هر یک از این دلایل را در دستگاه خود مشاهده کردید، ولی باز صدای موتور در یخچال کم نشد باید با نمایندگی تعمیر یخچال الکترواستیل در کرج تماس بگیرید.

برای علت ارور در یخچال الکترواستیل اینجا کلیک کنید

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 11 =