51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چرا یخچال فریزر الکترواستیل برفک می زند

به اشتراک بذارید

چرا یخچال فریزر الکترواستیل برفک می زند

چرا یخچال فریزر الکترواستیل برفک می زند، این مشکل زمانی در دستگاه شما ایجاد خواهد شد که، قطعه ای در آن خراب شده باشد یا درب یخچال به خوبی بسته نشده باشد.

نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، همیشه برای سرویس دهی یخچال شما آماده هرگونه خدماتی هستند.

چرا یخچال فریزر الکترواستیل برفک می زند

چرا یخچال های امروزه الکترواستیل دچار برفک می شوند؟

برفک زدن در یخچال های قدیمی یک امر خیلی عادی به شمار می رود، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت یخچال، این مشکل دیگر عادی نیست. یخچال های امروزه که به آن ها نوفراست می گویند دیگر دچار این مشکل نخواهند شد. در حالت عادی داخل دستگاه باید سرد و خیلی خنک باشد و هوا در کل کابین یخچال و همچنین در بین قطعات دستگاه در حال چرخش باشد. حالا اگر این سرما به هر نحوی جای خود را به هوای گرم دهد، در داخل یخچال برفک ایجاد خواهد شد.

دلایل برفک در یخچال الکترواستیل

این مشکل علل های مختلفی می تواند داشته باشد، در این بخش به بعضی از این مشکلات می پردازیم:

  • قرار دادن یخچال در جای نامناسب: یکی از اساسی ترین مشکل که شاید نه چندان مهم، یخچال را در محلی که گرم و مرطوب است قرار می دهید. یکی از اشتباهات ما این است که دستگاه خود را کنار اجاق گاز،پکیج یا سماور و همچنین سینگ ظرفشویی قرار می دهیم. گرما و رطوبت به مرور به دستگاه شما آسیب خواهد رساند.
  • شل یا خراب شدن واشر یا همان لاستیک دور درب یخچال: اگر درب یخچال به خوبی بسته نمی شود، حتما لاستیک درب را چک کنید. اگر واشر درب خراب شده باشد درب باز مانده و هوای گرم به راحتی وارد محیط یخچال شده و در نهایت یخچال دچار برفک خواهد شد. البته باز و بسته کردن مداوم یخچال هم باعث این مشکل خواهد شد.

چرا یخچال فریزر الکترواستیل برفک می زند

  • نقص در ترموستات یخچال الکترواستیل: این قطعه که وظیفه تنظیم دما را بر عهده دارد، اگر دچار نقص شود دمای یخچال دچار اختلال خواهد شد و نتیجه آن برفک زدن در دستگاه خواهد شد.
  • درجه دمای یخچال الکترواستیل پایین باشد: اگر دمای یخچال و فریزر استاندارد نباشد و یا اینکه دمای دستگاه خیلی پایین باشد، در این حالت رطوبت داخل یخچال ایجاد می شود و دستگاه نمی تواند آن رطوبت را از بین ببرد. برای اینکه دچار این مشکل نشوید، دمای مناسب را برای یخچال فریزر خود انتخاب کنید. بهترین دمای یخچال الکترواستیل 3 درجه سانتی گراد و فریزر 18- می باشد.
  • قرار دادن مواد غذایی داغ: هیچ گاه ظرف غذای خود را که تازه از روی اجاق گاز برداشته اید را داخل محیط یخچال قرار ندهید. در این صورت هوای سرد و خنک محیط یخچال جای خود را به هوای گرم ناشی از ظرف غذا می دهد.

راه های از بین بردن برفک یخچال

اگر یخچال شما دچار برفک شد در ابتدا دستگاه را از برق بکشید بعد از اینکه برفک ها به طور کامل ذوب شدند، کل آب های درون یخچال را به خوبی خشک کنید و بعد آن را به برق بزنید. اگر بعد از این کار باز فریز دچار برفک شد، لاستیک درب آن را با یک کاغذ تست کنید. اگر این کاغذ به راحتی از درب خارج شد یعنی لاستیک دور درب خراب شده است.

چرا یخچال فریزر الکترواستیل برفک می زند

نکته: هرگز از وسایل تیز مثل چاقو برای کندن برفک استفاده نکنید، چون ممکن است باعث سوراخ شدن بدن یخچال و خارج شدن گاز آن شود.

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =