51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

دلیل خرابی لاستیک درب یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

دلیل خرابی لاستیک درب یخچال الکترواستیل

دلیل خرابی لاستیک درب یخچال الکترواستیل، یکی از دلایل می توان به پوسیده و شل شدن لاستیک دور درب بر اثر مرور زمان اشاره کرد.

اگر برای غیب یابی یخچال خود نیاز به مشاوره داشتید، نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، همیشه همراه شما عزیزان خواهند بود.

علائم خرابی لاستیک دور درب یخچال الکترواستیل

بعضی از علائم نقص در لاستیک درب یخچال را در زیر مشاهده خواهید کرد:

  • پایین آمدن دمای داخل کابین: لاستیک درب یخچال وظیفه حفظ هوای داخل یخچال را برعهده دارد. اگر هوای داخل کابین گرم شود می توان یکی از علائم نقص در لاستیک درب باشد.
  • قیمت بالای هزینه برق: اگر فیش برق شما نسبت به قبل بیشتر آمد، بدانید یکی از علائم خرابی لاستیک است.
  • تشکیل شدن یخ در محفظه سرمایشی یخچال: اگر در قسمت بالای یخچال خود یخ های زیادی مشاهده کردید، مشخص است که هوای گرم وارد کابین شده است.
  • بسته نشدن درب یخچال: هرگاه درب یخچال شما به خوبی بسته نشود، یعنی لاستیک خراب است و شما احساس سرمایی از اطراف دستگاه می کنید.
  • نفوذ بوهای نامطبوع: اگر لاستیک درب دچار مشکل شده باشد، هم مواد غذایی فاسد می شود و هم اینکه بوهای نامطبوع به راحتی وارد کابین دستگاه خواهد شد.
  • تغیر کردن دمای داخل یخچال: اگر دمای یخچال مداوم در حال تغییر باشد، مواد غذایی هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
  • افت رطوبت: اگر لاستیک درب خراب شده باشد، رطوبت به آسانی وارد یخچال می شود.

راه های رفع مشکل لاستیک دور درب یخچال:

برای اینکه دستگاه شما دچاراین مشکل نشود، راه حل هایی پیشنهاد می شود که در ادامه این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

  • تعمیر لاستیک با دو وسیله: اگر در لاستیک دور درب ترک یا پوسیدگی سطحی مشاهده کردید، از خمیرلاستیک و یا از چسب لاستیک استفاده کنید. توجه داشته باشید وقتی خمیر یا چسب را خواستید استفاده کنید قبل آن جای ترک یا پوسیدگی را پاکسازی کنید.
  • تعویض کردن لاستیک درب: اگر چه این لاستیک دیگر قابل تعمیر نباشد، یعنی عمر مفید خود را کرده باشد، بهتر است آن را با یک لاستیک جدید و از یک برند مناسب تعویض کنید.
  • تمیز کردن لاستیک یخچال: ممکن است لاستیک درب یخچال کثیف شده باشد، برای حل این مشکل، یک پارچه تمیز و با آب و صابون  دور تا دور لاستیک را پاک کنید.

چرا لاستیک دور درب یخچال نمی چسبد؟

زمانی پیش می آید که لاستیک درب یخچال به خوبی جذب نمی شود، دلیل آن پوسیده شدن آن به خاطر اینکه نوار دور آن عمر مفید خود را کرده است. و همچنین قسمتی از سرمای یخچال و فریزر با واشر درب در تماس است، همین موضوع باعث می شود که این لاستیک خاصیت خود را از دست می دهد. در بعضی از مواقع هم سنگینی بیش از حد لاستیک، حالت افتادگی پیدا خواهد کرد.

علل های خرابی لاستیک دور درب یخچال

فرسودگی: هر قطعه ای ممکن است به مرور زمان دچار خرابی یا فرسودگی شود. لاستیک یخچال هم بعد از مدت زمانی دچار پوسیدگی خواهد شد.

پارگی دور درب یخچال: بعضی مواقع به دلیل ضربه، فشار یا جابه جایی نادرست یخچال باعث پارگی لاستیک خواهد شد.

دفرمگی : این مشکل زمانی رخ می دهد که، واشر یخچال در معرض گرما یا سرمای زیادی قرار گرفته باشد.

خشک شدن واشر یخچال: اگر نظافت واشر یخچال را رعایت نکنید، یعنی چربی یا مواد غذایی که وارد درز درب یخچال می شود. حتما باید درز آن را تمیز کنید.

جنس لاستیک درب یخچال

این واشر که از جنس پلاستیک با دوام که در دو رنگ سفید و طوسی تولید می شود. درون این واشر یک آهنربای ضعیف کار شده است که در سراسر لاستیک کشیده و سبب می شود که این لاستیک به سمت در یخچال کشیده شود. این آهنربا، مقاومت در برابر باز و بسته شدن یخچال را ایجاد می کند.

برای علت یکسره کار کردن یخچال الکترواستیل اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یک =