51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت یکسره کار کردن یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

 علت یکسره کار کردن یخچال الکترواستیل

علت یکسره کار کردن یخچال الکترواستیل، این مشکل در یخچال زمانی پیش خواهد آمد که، برد، کمپرسور و ترموستات خراب شده باشد.

برای حل مشکل یخچال خود، با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس بگیرید.

علائم  یکسره کار کردن یخچال الکترواستیل

زمانی که یخچال خود را نصب کردید، تا 24 ساعت عادی است که دستگاه برای اینکه به دمای معمول برسد یکسره کار کند. اما بعد این تایم باید دستگاه به صورت اتومات کار کند. زمان اتومات کردن دستگاه 30 الی 40 دقیقه کار و حدود 15 دقیقه استراحت است. اگر بیشتر از این باشد از نشانه های یکسره کار کردن دستگاه می باشد.

علل های یکسره کار کردن یخچال الکترواستیل

  • خراب شدن قطعات دیفراست: این قطعه وظیفه یخ زدایی در دستگاه را برعهده دارد. اگر این قطعه خراب شود باعث برفک بر روی لوله های اواپراتور یخچال است، که این مشکل در نهایت باعث یکسره کار کردن دستگاه می شود.
  • عیب در کمپرسور یخچال: نقش اساسی این وسیله، آماده کردن گاز و تبدیل آن به سرما می باشد. اگر کمپرسور دچار مشکل شود، یخچال مجبور است که برای خنک کردن مدام یکسره کار کند.
  • اگر کندانسور معیوب شود: در داخل لوله های کویل ها، گاز سرد کننده جریان دارد، این لوله ها در معرض آلودگی و گرد و غبار قرار گرفته است. اگر این لوله ها بر اثر کثیفی راه تبادل جریان هوا را گرفته باشد، یخچال یکسره کار می کند تا هوا را کاملا در جریان قرار بدهد.
  • خرابی اواپراتور: این وسیله یخچال، در بخش فریزر قرار دارد که دارای فن خنک کننده است. اگر عملکرد این فن دچار مشکل شود، هوای سرد به خوبی انتقال داده نمی شود همین امر موجب یکسره کار کردن دستگاه خواهد شد.
  • معیوب شدن سنسور: با وجود این وسیله در یخچال، دمای دستگاه از طریق آن تشخیص داده می شود. اگر این سنسور معیوب شود دستگاه یکسره کار خواهد کرد.
  • دمای نامناسب دستگاه: دمای محیط یخچال باید مناسب باشد، اگر دمای آن بالا باشد دستگاه برای اینکه خنک کند باید مداوم کار کند و اتومات نمی کند.
  • قرار دادن غذای گرم: وقتی مواد غذایی گرم را داخل دستگاه قرار دهید، هوای خنک یخچال جای خود را به هوای گرم می دهد. باز و بسته کردن بیش از حد یخچال هم باعث یکسره کار کردن دستگاه می شود.
  • خراب بودن درب جایخی: البته این مشکل مربوط به یخچال های قدیمی می شود.
  • دفرمگی لاستیک دور درب یخچال: درب یخچال دارای یک واشر پلاستیکی است که به مرور زمان دچار دفرمه شدن یا همان شل شدن می شود. اگر این لاستیک خراب شده باشد درب یخچال به خوبی بسته نمی شود در نهایت هوای خنک خارج و هوای گرم وارد کابین دستگاه خواهد شد.
  • نشتی گاز یخچال الکترواستیل: همان طور که همه می دانیم گاز تولید سرما در یخچال را انجام می دهد. حالا اگر دستگاه نشتی گاز داشته باشد، تولید سرما متوقف خواهد شد. و موتور برای اینکه دمای محیط را سرد کند باید مدام کار کند.
  • خرابی در ترموستات: این وسیله یک قطعه مکانیکی است که دمای داخل یخچال را تنظیم کرده و همچنین در قطع و وصل کمپرسور نقش مهمی دارد. عملکرد این قطعه در اتومات نکردن یخچال نقش خواهد داشت. از جمله مشکلاتی که خرابی ترموستات می تواند ایجاد کند، یخ زدگی و برفک بر روی لوله اواپراتور و همچنین انجماد شدن مواد غذایی خواهد بود.

نتیجه گیری: در انتهای این مقاله، با علائم و علت های یکسره کار کردن یخچال آشنا شدید. هر کدام از این علائم را در دستگاه خود مشاهده کردید، با نمایندگی تعمیر یخچال الکترواستیل در کرج تماس بگیرید.

برای چرا موتور یخچال الکترواستیل صدای زیاد دارد اینجا کلیک کنید

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =