51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

دلیل سوختن ترموفیوز یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

دلیل سوختن ترموفیوز یخچال الکترواستیل

دلیل سوختن ترموفیوز یخچال الکترواستیل، این مشکل زمانی رخ می دهد که، گرم شدن بیش از حد این قطعه باعث سوختن آن خواهد شد.

برای هرگونه مشکل در یخچال خود، با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس بگیرید.

ترموفیوز چیست؟

این قطعه در یخچال های نوفراست تعبیه شده است. ترموفیوز یا همان سنسور حرارتی، وظیفه کنترول دمای المنت را بر عهده دارد و همچنین از برفک زدن در دستگاه جلوگیری  می کند. اگر دمایی که در سنسور حرارتی فعال شود، روی بدنه آن نمایش داده می شود. حالا این عدد روی بدنه ثبت نشده باشد، ترموفیوز در دمای 72 الی 82 درجه سانتی گراد فعال می شود با فعال شدن آن از آتش سوزی جلوگیری خواهد کرد.

نقش ترموفیوز در یخچال الکترواستیل

همان طور که گفته شد، این قطعه در یخچال های جدید برای ذوب برفک به کار رفته است. همچنین از آتش سوزی جلوگیری می کند. این قطعه همراه با هیترالمنت در یخچال به طور سری در مدار قرار گرفته، در این حالت می تواند از جریان برق به هیتر المنت را کنترل کند. با این روش هم مصرف انرژی کمتر و هم دمای آن کنترل خواهد شد.

علائم سوختن ترموفیوز

  • گرم شدن هوای داخل کابین یخچال
  • وقتی داخل یخچال های نوفراست برفک می زند.
  • وقتی برفک بر روی دیواره نگهدارنده اواپراتور دیده می شود.
  • عدم کار نکردن یخ زدایی یا دیفراست

علل های سوختن ترموفیوز در یخچال الکترواستیل

  • زمانی که واشر پلاستیکی درب یخچال خراب شود، ترموفیوز و المنت دچار سوختگی خواهد شد.
  • وقتی درب یخچال مدام باز و بسته می شود یا اینکه درب یخچال به مدت زیادی باز بماند، درجه دمای در یخچال هم بالا می رود، هوای درون کابین گرم و باعث سوختن ترموفیوز می شود.
  • از قرار دادن یخچال در جاهای نامناسب و گرم و مرطوب جلوگیری کنید. مثلا کنار اجاق گاز و سینگ ظزفشویی چون در این جاها، هوا به خوبی جریان پیدا نخواهد کرد.
  • همیشه باید بین یخچال و دیوار یا کابینت فاصله 10 تا 15 قرار بگیرد. اگر فاصله به خوبی رعایت نشود، باعث سوختن ترموفیوز خواهد شد.
  • نوسانات برقی یکی دیگر از مشکلاتی است که در قطعات یخچال از جمله ترموفیوز به وجود می آورد.

سوختن ترموفیوز یخچال الکترواستیل چه مشکلاتی را پیش می آورد

زمانی این قطعه دچار مشکلی چون سوختگی شود، به دلیل رابطش با هیترالمنت جریان برق قطع خواهد شد در نتیجه داخل یخچال سرد و تولید برفک در دستگاه را خواهیم داشت. یکی دیگر از مشکلات سوختن این قطعه، ذوب شدن برفک ها و نشتی آب است. اگر ترموفیوز از مدار خارج شود یخچال دچار آتش سوزی خواهد شد.

روش تست کردن ترموفیوز چگونه است

برای چک کردن این قطعه، از یک اهم متر استفاده خواهیم کرد. حالا کلید سلکتور یا گردان را به حالت بیزر یا همان بوق قرار می دهیم. بعد دو سر اهم متر را به دو سیم ورودی و خروجی ترموفیوز وصل کنیم. در این حالت اگر شاهد بوق زدن اهم متر شدیم، یعنی ترموفیوز سالم است. اگر شاهد بوق آن نشدیم یعنی این قطعه دچار سوختن شده است.

نتیجه گیری: خیلی باید مراقب باشید که ترموفیوز از مدار خارج نشود چون باعث آتش سوزی در دستگاه می شود. برای تعویض این قطعه هنگام سوختگی با تکنسین مجرب در این زمینه تماس بگیرید.

برای علت کار نکردن صفحه نمایش یخچال الکترواستیل اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =