51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

روشن شدن چراغ دیفراست یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

روشن شدن چراغ دیفراست یخچال الکترواستیل

روشن شدن چراغ دیفراست یخچال الکترواستیل، چراغ دیفراست همان سنسور برفک یخچال است. که نقش برفک زدایی از اواپراتور را بر عهده دارد. با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، دیگرنگران وقت و تعمیر یخچال خود نباشید.

روشن شدن چراغ دیفراست یخچال الکترواستیل

علت روشن شدن چراغ دیفراست چیست؟

علل اصلی روشن شدن چراغ دیفراست، ناشی از عملکرد سیستم دیفراست و همچنین عدم انجام برفک زدایی در یخچال می باشد. برای اینکه از درست کار کردن سیستم دیفراست اطمینان پیدا کنیم، باید آن را مورد بررسی قرار داد. در این حالت، دستگاه را از برق بکشید تا خاموش شود و بعد از چند دقیقه باز آن را روشن کنید. حالا اگر چراغ دیفراست هنوز هم روشن بود، مشخص می شود که سیستم دیفراست به خوبی کار نمی کند. باید در چنین حالتی بهتر است ، با تکنسین تماس گرفته تا مشکل را بر طرف کند.

آیا برفک زدایی در روشن بودن چراغ دیفراست نقش دارد؟

با توجه به اینکه سیستم دیفراست مربوط به قسمت برفک یخچال است پس، عدم انجام برفک زدایی، باعث روشن شدن چراغ دیفراست می باشد. برای چک کردن آن، باید برفک زدایی به شکل دستی انجام شود. برای خارج کردن یخ از برفک زدایی، باید دیفراست را با یک دماسنج گرم کرد. حالا اگر برفک زدایی به خوبی انجام شد، سیستم دیفراست بهتر است مدت زیادی خاموش باشد تا چراغ دیفراست از حالت روشن به خاموشی برود.

روشن شدن چراغ دیفراست یخچال الکترواستیل

چرا اختلال در دیفراست باعث می شود برف زدایی انجام نشود

ترمودیسک یا همان سنسور دیفراست، زمانی که در اواپراتور برفک ایجاد می شود به برد الکترونیکی دستور قرار گرفتن هیتر المنت در مدار را می دهد. در این حالت هیتر المنت روشن خواهد شد و برفک ها شروع به ذوب شدن می کنند. وقتی برفک ها ذوب شدند از طریق سوراغ فاضلاب به سینی روی موتور دستگاه می ریزد. برفک های آب شده توسط گرمای کمپرسور، بخار می شود و در نتیجه باعث خنک شدن موتور یخچال خواهد شد. با توجه به این نقش سیستم دیفراست، اگر نقصی در آن پیش بیاید باعث روشن شدن چراغ دیفراست می شود.

نقش سیستم دیفراست در یخچال چیست

همان طور که میدانید، نقش اصلی دیفراست یخ زدایی از اواپراتور است. دیفراست مثل یک حسگر دما است. به محض اینکه در اواپراتور برفک احساس کند به تایمر خبر می دهد، در این حالت هیتر المنت روشن می شود تا برفک ها ذوب شوند. وظیفه سیستم دیفراست در یخچال خیلی مهم است، چون اگر این سیستم به خوبی کار نکند، برفک های زیادی بر روی اواپراتور و همچنین یخچال جمع می شود و به مرور زمان ضخیم می شوند و در نهایت باعث بسته شدن کانال های هوایی داخل کابین می شوند و یخچال از کار خواهد افتاد.

دیفراست از چه قطعاتی تشکیل شده است

در سیستم دیفراست، ترمودیسک، ترموفیوز و المنت وجود دارد. حالا این قطعات، در یخچال هایی که از تایمر و سنسور دیفراست، ترموفیوز و المنت در یخچال هایی که از برد الکترونیکی استفاده می کنند به قطعات دیفراست معروف هستند. ترمودیسک، ترموفیوز و المنت در یخچال هایی که از تایمر بهر می برند، نقش آن ها برای کنترول دمای یخچال است. حالا در یخچال هایی که که از برد استفاده می شوند، سنسور دیفراست به جای ترمودیسک و ترموفیوز مورد استفاده قرار می گیرند.

روشن شدن چراغ دیفراست یخچال الکترواستیل

چگونه دیفراست را چک کنیم؟

سنسور دیفراست را با اهم مترو یا می توان  سنسور را از دستگاه جدا کرده و به آن دما دهید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. برای دما دادن به سنسور دیفراست، از یک حمام آب گرم و یا یخ استفاده می شود و بعد با یک ترمومتر آن را اندازه بگیرید. در این مرحله اگر دمای سیستم با دمای محیط خیلی متفاوت بود، پس نتیجه می گیریم که سیستم به خوبی کار نمی کند.

نکته: به طور کلی اگر تمام مراحل را طی کردید ولی بازهم چراغ دیفراست روشن ماند، بهتر است دستگاه شما توسط تکنسین مجرب مورد بررسی قرار بگیرد.

برای خرابی سنسور یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 2 =