51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت برفک زدن یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت برفک زدن یخچال الکترواستیل

علت برفک زدن یخچال الکترواستیل، این مشکل زمانی در یخچال شما رخ خواهد داد که، دستگاه درجای گرم قرار گرفته باشد و یا یخچال تراز نباشد.

اگر مشکلی برای دستگاه شما پیش بیاید، با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس بگیرید.

چرا در یخچال الکترواستیل برفک ایجاد می شود؟

امروزه در یخچال های نوفراست الکترواستیل برفک ایجاد نمی شود. در کل باید هوای سرد در درون دستگاه جریان داشته باشد. این هوای خنک باید در همه ی قطعات یخچال در حال چرخش باشد، در نتیجه مواد غذایی در یخچال سرد و در فریزر منجمد خواهد شد.

علل های برفک در یخچال الکترواستیل

زمانی در دستگاه برفک مشاهده می شود که، هوای گرم و همچنین مرطوب داخل کابین ایجاد شود. حالا این مشکل می تواند به دلایل زیر رخ دهد:

  • قرار گرفتن یخچال در جای نامناسب: هنگام نصب دستگاه باید دقت زیادی داشته باشید. هیچ گاه یخچال خود را کنار سینگ ظرفشویی و اجاق گاز قرار ندهید. اگر این دستگاه کنار وسایل گرمایشی قرار بگیرد، هوای گرم وارد دستگاه و در انتها برفک ایجاد خواهد شد.
  • تراز نبودن یخچال الکترواستیل: همیشه سعی کنید از تراز بودن دستگاه خود اطمینان داشته باشید. اگر یخچال تراز نباشد فشار زیادی به دستگاه وارد می شود.
  • نقص در لاستیک دور درب: واشر درب در سرمای یخچال نقش زیادی دارد. اگر این لاستیک دچار خرابی شود، هوای خنک داخل کابین جای خود را به هوای گرم می دهد. که اساسی ترین مشکل برفک در یخچال همین پوسیده شدن لاستیک دور درب یخچال است.
  • خرابی در ترموستات الکترواستیل: با توجه به این که ترموستات، در تنظیمات دمای یخچال نقش مهمی دارد، اگر این قطعه دچار خرابی شود، در یخچال ممکن است دچار برفک شود.
  • پایین بودن درجه دمای یخچال: برفک زدن یخچال همیشه مربوط به خرابی قطعه نیست. گاهی اوقات ممکن است این مشکل مربوط به پایین بودن درجه دما در فریزر باشد. دمای مناسب برای یخچال الکترواستیل حدود 37 درجه سانتی گراد و برای فریزر 18- درجه سانتی گراد پیشنهاد می شود.
  • روشن ماندن دائم لامپ یخچال: شاید در نگاه اول این مسئله خیلی عجیب به نظر برسد. اما با توجه به این که لامپ یخچال به واسطه یک میکروسوئیچ خاموش و روشن می شود. حالا به هر نحوی این سوئیچ دچار آسیب شود، لامپ به طور مدام روشن خواهد ماند. همین گرمای لامپ باعث می شود وسایل داخل یخچال گرم و در نهایت ممکن است در یخچال برفک مشاهده کنید.

برای از بین بردن برفک یخچال چه کنیم

زمانی در یخچال خود برفک مشاهده کردید، برای حل این مشکل راه کارهایی باید صورت بگیرد. در اولین قدم دستگاه را از برق خارج کرده بعد تا آب شدن کامل برفک ها منتظر بمانید. بعد داخل کابین دستگاه را به خوبی خشک کرده در آخر برای عیب یابی آن اقدام کنید.

نکته: هرگز برای از بین بردن برفک ها، از وسایل های نوک تیز استفاده نکنید. چون ممکن است به بدنه یخچال آسیب جدی وارد شود.

آیا پر بودن مواد غذایی در یخچال موجب برفک می شود؟

هیچ گاه مواد غذایی زیادی با بسته بندی های بزرگ در داخل یخچال خود قرار ندهید. چون یخچال برای خنک کردن مواد غذایی و همچنین تبادل هوا نیاز به عبور جریان هوا دارد. پس برای اینکه هوا به خوبی جریان پیدا کند، مواد غذایی را به اندازه داخل یخچال قرار دهید.

حرف آخر: کاربر گرامی برفک زدن یخچال ممکن است دلایل مختلف دیگری هم داشته باشد، ما در این مقاله بعضی از آن ها را مورد بررسی قرار دادیم. برای اطلاع بیشتر می توانید با نمایندگی تماس بگیرید.

برای دلیل سوختن ترموفیوز یخچال الکترواستیل اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =