51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل، اصلی ترین مشکل خرابی در برد الکترونیکی و همچنین اتصال کردن ترموستات یخچال است.

تماس گرفتن با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، کیفیت و تضمینی کار را تجربه کنید.

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل

چرا بدنه یخچال برق تولید می کند

این مشکل به ظاهر پیش و پا افتاده در خیلی از مواقع خطرناک است. برای همین بهتر است بدانیم چرا دستگاه ما دچار این مشکل می شود. با مشاهده کردن این موضوع حتما با تکنسین و یا تعمیرگاه مربوط به عیب یابی یخچال تماس حاصل بفرمایید.

علل های برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل

این مشکل هم مانند مشکلات دیگرعلت هایی دارد. در این مقاله بخشی از آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • میزان زیادی از رطوبت: اگر دستگاه خود را درمقابل جایی مانند سینگ ظرفشویی قرار داده باشید، در مدت زمان آب به بدنه دستگاه وارد، همین افزایش رطوبت باعث جریان برق در بدنه یخچال می شود.
  • نبودن سیم ارت در دوشاخه برق: سیم ارت در داخل پریز برق تعبیه می شود. امروزه اکثر خانه ها دارای همچین امکانات برقی هستند. حالا اگر پریز شما این امکان را نداشت، بهترین راه ارت دار کردن پریز مربوط به یخچال توسط یک برق کار حرفه ای می باشد.
  • عیب در برد الکترونیکی: نوسانات برقی همواره آسیب های جبران ناپذیری به دستگاه از جمله برد الکترونیکی وارد می کند. برای پیش گیری از این مشکل، استفاده از یک محافظ برق است.
  • اتصالی در سرپیچ لامپ با بدنه دستگاه: اگر در سر پیچ لامپ ضدگی یا خرابی مشاهده کردید، بلافاصله آن را تعویض کنید چون باعث برق در بدنه یخچال می شود.
  • خراب شدن المنت: این قطعه بیشتر از همه در معرض رطوبت قرار می گیرد. همین امر به مرور باعث ایراد و مشکل در بدنه یخچال خواهد شد. اگر المنت دچار خرابی شد آن را تعویض کنید.
  • از بین رفتن عایق سیم کشی دستگاه: در سیم کشی ها یک لایه پلاستیکی وجود دار که به آن عایق گفته می شود. حالا این عایق بر اثر استهلاک بالا ممکن است از بین برود. که این ایراد باعث برق در بدنه یخچال می شود. باید در چنین حالتی اتصالات کمپرسور و همچنین قطعات مربوط به دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد.
  • سوختن کمپرسور و یا همان موتور یخچال: با توجه به اینکه موتور به یک سری اتصالاتی وصل است، اگر در هر کدام از آن ها ایرادی پیدا شود، باعث برق در بدنه دستگاه می شود.
  • مشکل در ترموستات یخچال الکترواستیل: از مهمترین علل مربوط به بخش ترموستات یخچال است. که اگر بخشهای گفته شده را تست کردید ولی دوباره بدنه دستگاه برق داشت، باید ترموستات هم مورد بررسی قرار داد.

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل

چگونه می توانیم ایراد برق گرفتن بدنه یخچال را بر طرف کنیم؟

در بالا تا حدودی از دلایل برق داشتن بدنه یخچال را بررسی کردیم. هر کدام از این مشکلات راه حل هایی داشتند که اگر آن ها را رعایت کنید، یخچال شما دچار برق گرفتن نخواهد شد. حالا اگر یخچال شما دچار این مشکل  شئ، بهترین کار برای حل این مشکل، کمک گرفتن از یک تکنسین کار بلد است.

راه حل جلوگیری از رطوبت یخچال چیست؟

برای اینکه یخچال دچار رطوبت زیاد نشود، اول از قرار دادن مواد غذایی گرم داخل آن جلوگیری کرده چون بخار غذا باعث رطوبت می شود. دوم اینکه به طور مرتب داخل دستگاه را چک کنید اگر رطوبتی احساس کردید نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهید. اگر داخل یخچال خیس بود با یک پارچه تمیز آن را خشک کنید.

برق داشتن یخچال چه خطری دارد؟

برق داشتن بدنه دستگاه علا وه بر خطر مالی می توانند باعث برق گرفتگی هم شود. اگر برق گرفتن بدنه یخچال زیاد شد آن را از برق خارج کرده و تا آمدن تعمیرگاه به آن دست نزنید.

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل

نکته: هیچ گاه خراب شدن دستگاه خود را پشت گوش نندازید. و همیشه سعی کنید برای عیب یابی با یک متخصص تماس بگیرید.

برای علت برفک زدن یخچال الکترواستیل اینجا کلیک کنید

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 16 =