51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت داغ شدن موتور یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت داغ شدن موتور یخچال الکترواستیل

علت داغ شدن موتور یخچال الکترواستیل، از مهمترین دلایل می توان به باز ماندن دستگاه و همچنین کثیف شدن لوله های کندانسور اشاره کرد.

هرگاه مشکلی برای دستگاه شما پیش آمد، با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، تماس بگیرید. این مجموعه با بهترین کادر فنی در خدمت شما عزیزان خواهند بود.

علت داغ شدن موتور یخچال الکترواستیل

موتور یا کمپرسور یخچال

این قطعه خیلی مهم در یخچال، وظیفه خنک کردن داخل کابین را بر عهده دارد. این قطعه حیاتی فشار و درجه دما را تنظیم و همچنین مصرف انرژی را بهینه سازی می کند. به طور کلی موتور یخچال نقش مهمی در سرد نگه داشتن مواد غذایی و دستگاه را بر عهده دارد.

داغ شدن کمپرسور طبیعی است؟

بعضی وقت ها به بدنه یخچال دست زده اید، گرمایی احساس می کنید. گرمای بدنه و موتور یخچال تا حدودی طبیعی است.

اما بعضی اوقات گرمای بیش از حد رو به داغی در پشت یخچال خود احساس می کنید، که این داغ بودن طبیعی نیست. در این صورت بهتر است تکنسین مجرب موتور دستگاه را تست کند. توجه داشته باشید که داغ شدن غیر طبیعی کمپرسور باعث از کار افتادن و یا سوختن آن شود.

علل های داغ شدن موتور یخچال الکترواستیل

اگردر موتور یخچال  خود گرمای زیادی احساس کردید، حتما مشکلی در دستگاه به وجود آمده است. در ادامه با برخی از علل های آن آشنا خواهیم شد:

  • عیب در موتور دستگاه و همچنین داغ شدن آن در حالت عادی: یکی از اصلی ترین علت ها خراب شدن موتور یخچال است. ممکن است قطعه ای در موتور آن از کار افتاده باشد که باعث داغ شدن کمپرسور شده است.
  • از کار افتادن فن کندانسور: همان طور که می دانید، فن یکی از اجزای مهم موتور یخچال است، که وظیفه آن خنک نگه داشتن موتور را بر عهده دارد. حالا اگر این فن به هر علتی کار نکرد، موتور دستگاه هم گرم و به مرور زمان داغ خواهد شد.

علت داغ شدن موتور یخچال الکترواستیل

  • باز نگه داشتن زیاد درب یخچال: بیشتر اوقات وقتی در یخچال کار داریم، درب یخچال را باز نگه می داریم یا اینکه درب را مدام باز و بسته می کنیم. در این صورت هوای گرم وارد کابین شده و موتور یخچال به اجبار باید یکسر کار کند.
  • خرابی در لاستیک یخچال: اگر لاستیک درب دستگاه شل شده باشد، یعنی درب به خوبی بسته نشود، موتور باید برای خنک کردن داخل یخچال بیشتر کار کند. تا هوای داخل را خنک نگه دارد و از هوای گرم جلوگیری کند.
  • قرار دادن مواد غذایی بیشتر از حد: اگر یخچال خود را بیش از ظرفیت ممکن پر کنید، یعنی تمامی طبقات دستگاه پر شده باشد، در این حالت جریان هوا به خوبی گردش نخواهد کرد، همین امر باعث می شود که به موتور یخچال فشار زیادی برای خنک کردن مواد غذایی وارد شود.
  • قرار دادن یخچال در جاهای نا مناسب: محیط نامناسب یعنی قرار گرفتن یخچال کناراجاق گاز و یا کنار سینگ ظرفشویی، در این قسمت ها بر اثر گرمای زیاد و همچنین رطوبت زیاد، موتور دستگاه داغ خواهد شد.
  • خراب شدن رله استارت: رله استارت یا همان خازن که یکی از قطعات مهم کمپرسور است. از کار افتادن آن باعث مشکل در عملکرد کمپرسور خواهد شد.
  • کم بودن گاز یخچال: یکی دیگر علت ها همین کم بودن گاز در دستگاه است. اگر گاز یخچال کم باشد، فرآیند سرما سازی هم به خوبی انجام نخواهد گرفت.
  • کثیف شدن لوله های کندانسور: گرد و غبار همیشه باعث بروز برخی مشکلات در دستگاه به وجود خواهد آورد. لوله های کندانسورکه در پشت یخچال قرار گرفته است، به راحتی گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب می کند. حالا اگر این لوله ها کثیف شوند هوا به خوبی جریان نخواهد داشت. در نهایت موتور یخچال داغ خواهد شد.

علت داغ شدن موتور یخچال الکترواستیل

  • برفک زدن
  • خراب شدن قطعات الکترونیکی

سخن آخر: کاربران عزیز، هرگونه مشکل در دستگاه خود احساس کردید، حتما در اسرع وقت نسبت به آن اقدام کنید.

برای دلیل خرابی لاستیک درب یخچال الکترواستیل اینجا کلیک کنید

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =