51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت صدای تق تق در یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت صدای تق تق در یخچال الکترواستیل

علت صدای تق تق در یخچال الکترواستیل، این مشکل همزمان با ذوب شدن برفک های درون یخچال به گوش می رسد.

بهترین و مطمئن ترین راه برای بر طرف کردن مشکلات یخچال خود، تماس با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج می باشد.

چرا یخچال الکترواستیل صدا می دهد؟

بیشتر صداها در یخچال به راحتی قابل حل است. گاهی با صداهای مختلف در یخچال مواجع می شوید. نمی توان گفت همه صداها مشکل یا ایراد از دستگاه است. چه یخچال های قدیم چه امروزی همه با این مشکل روبه رو خواهند بود.

علل های تق تق صدای یخچال الکترواستیل

با این مشکل بارها و بارها احتمالا برخورد کرده اید. هر یک از صداها در دستگاه نشانگر عملکرد در یخچال را نشان می دهد. با هم بعضی از این صداه ها را در زیر با هم مورد بررسی قرار می دهیم:

  • روشن شدن کمپرسور: زمانی که موتور دستگاه شروع به استارت زدن کند و رله اورلود توانایی این کار را نداشته باشد، این صدا از دستگاه به گوش می رسد.
  • نصب یخچال: هرگاه موقع راه اندازی کمپرسور یخچال، این قطعه دچار نقص شده باشد و قدرت شروع به کار کردن را نداشته باشد، این صدا از دستگاه به گوش خواهد رسید.
  • ذوب شدن برفک ها: در یخچال الکترواستیل برفک زدایی به صورت اتومات انجام می گیرد. حالا این دستگاه های نوفراست، عملکرد آن برای ذوب برفک به کمک المنت و هیتر است، که همین امر باعث صدای تق و تق در یخچال می شود.
  • قرار دادن ظروف نامناسب: ممکن است در یخچال خود از ظرف های نامناسب و یا روی هم قرار دادن آن ها استفاده کرده باشید. همین چیدن نامناسب با کمی لرزش دستگاه، باعث تق تق می شود.
  • معیوب شدن فن کندانسور: با توجه به اینکه فن وظیفه خنک نگه داشتن محیط یخچال را بر عهده دارد، اگر دچار نقص شود دمای یخچال به شدت گرم و با صدای تق تق دستگاه همراه خواهد شد.
  • مشکلات رله استارت: این قطعه وظیفه روشن و خاموش کردن موتور دستگاه را بر عهده دارد. اگر رله استارت خراب شود، کمپرسور مجبور است به صورت مدام کار کند، همین امر موجب تق تق در دستگاه خواهد شد.

چرا با تغیر دما در یخچال الکترواستیل صدای تق تق شنیده می شود؟

جالب است بدانید صدای تق تق در یخچال مانند تق تق در بخاری موقع گرم و سرد شدن به گوش می رسد. اما چون بخاری بدنه آن از فلز و یخچال از پلاستیک است، صدای تق تق آهسته تر به گوش می رسد.

برفک زدن در یخچال های نوفراست چگونه است؟

درست است در این نمونه از یخچال ها برفکی مشاهده نمی شود، اما در حقیقت در این گونه یخچال ها برفک تولید می شود، اما توسط المنت و یا هیتر به سرعت ذوب می شود. عملکرد المنت با هیتر، وقتی بدنه دستگاه گرم شود صدایی مشابه خورد شدن یخ ها در قسمت المنت تولید و در طول یک یا دو بار و به فاصله 10 دقیقه به گوش می رسد.

آیا تراز نبودن یخچال دلیل تق تق است؟

به طور کلی تراز نبودن دستگاه، مشکل بسیاری از عیب یخچال ها می باشد. اگر دستگاه هنگام نصب در جای مناسب قرار نگرفته باشد، یعنی تراز نباشد ممکن است هنگام لرزش صدای تق تق تولید کند.

نتیجه گیری: با توجه به بررسی این مشکل در یخچال، متوجه شدید که هم ممکن است عیب در قطعات باشد و هم مشکل خاصی نداشته باشد. پس با بررسی آن ها به راحتی می توانید نسبت به آن اقدام کنید.

برای علت لرزش موتور یخچال الکترواستیل اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =