51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چرا یخچال هیمالیا آب می دهد

به اشتراک بذارید

چرا یخچال هیمالیا آب می دهد

چرا یخچال هیمالیا آب می دهد، یکی از مهمترین علت نشتی آب در یخچال، می توان به خراب بودن دستگاه یخ ساز اشاره کرد.

اگر نیازمند هرگونه قطعه ای در یخچال خود هستید، اصلا نگران نباشید، نمایندگی یخچال هیمالیا در کرج همیشه همراه شما عزیزان هستند.

چرا یخچال هیمالیا آب می دهد

علت های آب دادن یخچال هیمالیا

نشتی در یخچال یکی از معظلاتی است که همه با آن مواجع می شوند. این مشکل می تواند علت های زیادی داشته باشد، در ادامه به بخشی از آن می پردازیم:

  • خراب بودن دستگاه یخ ساز: این قطعه یکی از مهمترین بخش یخچال به حساب می آید. اگر یخ ساز دچار مشکل یا همان نشتی آب شود، باعث دردسرهایی می شود. وقتی نشتی در این بخش مشاهده کردید حتما با تعمیرگاه تماس بگیرید.
  • خرابی در شیر برقی: اگر شیر الکتریکی دچار نقص شود، چون این قطعه وظیفه انتقال آب به یخ ساز را دارد، آب سرد کن هم به وسیله شیر برقی پر می شود. اگر از کار بیوفتند، آب سرد کن و همچنین یخ ساز به خوبی کار نخواهند کرد، در نتیجه باعث نشتی آب در یخچال می شود.
  • فرسوده بودن شیر شهری: اگر یخچال به آب شهری وصل باشد، ممکن است به مرور زمان شیر مخصوص به انتقال آب به داخل یخچال دچار فرسودگی شود. معمولا آب جاهایی که زیاد رسوب و گچ دارد بیشتر مشاهده می شود. در این حالت شیر را باید تعویض کنید.

چرا یخچال هیمالیا آب می دهد

  • خرابی در فیلتر آب: امروزه بیشتر یخچال ها، به سیستم فیلتر مجهز هستند. فیلتر باعث می شود، املاح و سختی آب را گرفته و آب تمیز را وارد مخزن یخچال می کند. حالا اگر این فیلتر که به شیر آب متصل است، دچار گرفتگی شود باعث نشتی آب در دستگاه خواهد شد. بهتر است فیلتر آب را هر 6 ماه یک بار تعویض کنید.
  • پوسیده شدن شیلنگ داخل یخچال: با توجه به اینکه در زیر و داخل یخچال شیلنگ وجود دارد. حالا این شیلنگ ها بر اثر جابه جایی نادرست یا به مرور زمان دچار پوسیدگی خواهند شد. این پوسیدگی در نتیجه باعث نشتی آب در زیر یخچال خواهد شد.
  • عیب در المنت دیفراست: این قطعه که در یخچال های امروزه به کار رفته است، از برفک در یخچال فریزر جلوگیری می کند. حالا اگر این المت دیفراست دچار سوختگی شود، برفک های ناشی از ذوب شدن در زیر یخچال باعث نشتی می شود. سعی کنید در اسرع وقت نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید.

آیا از کار افتادن کندانسور باعث نشتی آب می شود؟

وظیفه کندانسور خنک نگه داشتن گاز مبرد را بر عهده دارد. اگر در دستگاه خود از کندانسور بی کیفیت استفاده کرده باشید، خیلی زود از کار افتاده و گاز مبرد هم خنک نمی شود، همین امر باعث نشتی آب در یخچال خواهد شد.

چرا یخچال هیمالیا آب می دهد

علل جمع شدن آب در زیر جا میوه ای یخچال هیمالیا چیست؟

این مشکل می تواند، خراب شدن قطعه ای در سیستم دیفراست باشد و یا آب های اضافه که در میوه و سبزی های تازه که در یخچال گذاشته اید باشد. همیشه سعی کنید آب میوه و سبزی های خود را گرفته و خشک وارد جا میوه ای خود کنید.

سخن آخر: کاربران گرامی، اگر نیاز یه عیب یابی دستگاه خود بودید، مجموعه سرد کرج همواره در خدمت شما عزیزان هستند.

برای علت خرابی رله استارت یخچال امرسان اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =